Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Harotex viert jubileum: "Trots op verleden, klaar voor toekomst"

Oprichter Toine Verstappen draagt taken over aan zoon Giel en schoonzoon Jorn Bellemakers

Het begon in 1995 als een compact atelier, met stof, vakmanschap en het vaste voornemen om altijd kwaliteit te leveren. Inmiddels bestaat Harotex Raamdecoratie 30 jaar en is het uitgegroeid tot een modern familiebedrijf, waar nuchterheid, klantgerichtheid en persoonlijk contact centraal staan. "Dankzij onze klanten (van lokale detaillisten tot projectpartners) én het harde werk van ons team zijn we uitgegroeid tot wie we nu zijn", zegt Jorn Bellemakers, die sinds kort samen met Giel Verstappen toetreedt tot de directie.

© Harotex

De afgelopen drie decennia maakte Harotex een flinke ontwikkeling door. Digitalisering bracht grote veranderingen: processen die ooit met de hand werden uitgevoerd, zijn inmiddels grotendeels geautomatiseerd en geoptimaliseerd. In 2006 verhuisde het bedrijf naar een ruimere locatie, waar ook het vernieuwde machinepark werd geplaatst.

Naast technologische vernieuwingen investeerde Harotex structureel in opleidingen. Veel medewerkers zijn daardoor al jarenlang verbonden aan het bedrijf en beschikken over waardevolle kennis en ervaring.

Private label
Een groeiend onderdeel van de dienstverlening is het Private Label. Daarmee ondersteunt Harotex detaillisten die hun eigen merk willen versterken zonder zelf in productie of logistiek te hoeven investeren.
Met gepersonaliseerde samplemappen, volledige prijsvrijheid en Harotex discreet op de achtergrond, krijgen klanten de kans hun marge en naamsbekendheid te vergroten.

© Harotex

Nieuwe generatie aan het roer
Met het 30-jarig bestaan draagt oprichter Toine Verstappen taken over aan zijn zoon Giel en schoonzoon Jorn Bellemakers. "Ik dacht altijd dat ik het op een dag zou verkopen", vertelt Toine. "Maar het is zó mooi dat ik het nu warm kan overdragen aan mensen die Harotex van binnenuit kennen." Jorn neemt de commerciële en dagelijkse leiding op zich, terwijl Giel zich richt op projectaansturing en procesoptimalisatie.

Grootschalige projecten
Harotex staat al jaren bekend om maatwerk en confectie voor detaillisten. Daar kwamen de afgelopen jaren steeds vaker grote projecten bij, zoals de complete inrichting van hotels in het buitenland en vakantieparken in Nederland en België.
Met Giel als verantwoordelijke voor de projectafdeling komt hier de komende tijd meer focus op te liggen.

Blijven groeien
De ambities liggen niet zozeer in harder groeien, maar in slim en stabiel bouwen. Kwaliteit borgen, snelheid behouden en het aantrekken en opleiden van goed personeel staan daarbij centraal. Buitenlandse concurrentie ziet het bedrijf niet als bedreiging. "De prijzen stijgen daar net zo hard", aldus Toine. "Onze kracht zit in betrouwbaarheid, kennis van zaken en het persoonlijk contact met klanten. Daar kiezen mensen voor."

Deze maand viert Harotex het jubileum samen met het hele team. Een moment van plezier en verbinding, maar ook van dankbaarheid richting alle klanten en partners die de afgelopen dertig jaar hebben bijgedragen aan de groei van het bedrijf.

Meer informatie:
Harotex
www.harotex.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer