Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onverwacht bezoek arbo-inspectiedienst bij CreJos

Jos Creemers: 'Eerlijk is eerlijk: mijn eerste reactie was schrikken'

Bij CreJos Keukens & Interieurs in Weert stond onlangs onverwachts de arbo-inspectiedienst op de stoep. Eigenaar Jos Creemers deelt zijn ervaring openlijk via LinkedIn en benadrukt dat zo'n controle niet alleen spanning oproept, maar ook een kans biedt om kritisch naar de eigen organisatie te kijken.

© Jos Creemers

© Jos Creemers"Eerlijk is eerlijk: mijn eerste reactie was schrikken", vertelt Creemers (zie foto rechts). "Maar na een rondleiding door het bedrijf en een paar kopjes koffie verder, was de spanning weg. De inspecteur had zijn documenten ingevuld en het bezoek was vlot en positief verlopen."

Volgens Creemers is er geen reden om te balen van zo'n onaangekondigde inspectie. Integendeel: "Het houdt je scherp. Het dwingt je om nóg kritischer te kijken naar veiligheid, orde en netheid. En eerlijk: daar kun je nooit genoeg aandacht voor hebben. Juist dát onderscheidt ons."

De ondernemer nodigt zijn netwerk uit om mee te denken: hoe zouden anderen reageren op een onverwacht bezoek van de arbo-inspectie? Paniek of juist een kans? "Ik ben benieuwd naar de ervaringen en gouden tips van andere ondernemers," aldus Creemers.

Bron: LinkedIn

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer