Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Q introduceert innovatieve overzettreden van Dryback PVC

Hugo Döderlein de Win (21): 'We willen marktleider worden in traprenovatie'

Met de lancering van het nieuwe merk Q, dat voor Quality staat, komt er een frisse wind in de wereld van traprenovatie. Waar tot nu toe de keuze beperkt was tot laminaat- of PVC-overzettreden, vaak met dikke neuzen, aluminium profielen of lijmverbindingen die niet altijd even betrouwbaar waren, biedt Q een vernieuwend alternatief: overzettreden die werken met alle Dryback PVC-vloeren, zonder de noodzaak van aluminium profielen of invalzagen.

"Voor zo'n tweeduizend euro kan een particulier al een complete trap met zestien treden laten renoveren", vertelt Hugo Döderlein de Win (21), verantwoordelijk voor de lancering van Q. "Het materiaal is eenvoudig te verwerken, mooi afgewerkt en van hoge kwaliteit. Bovendien blijft de trap naadloos doorlopen in de verdiepingsvloer, zonder dat er overgangsprofielen nodig zijn. Dat maakt het zowel voor de vloerder als voor de eindklant aantrekkelijk."

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Hugo Döderlein de Win (21) is verantwoordelijk voor de lancering van Q: "Met Q willen we binnen drie jaar het grootste bedrijf worden in traprenovatie."

Breed toepasbaar
Een belangrijk voordeel is dat groothandels Q flexibel kunnen inzetten. Zij kunnen een basisvoorraad aanhouden of werken op commissie, waarbij bestellingen rechtstreeks gekoppeld worden aan hun eigen collectie. Ook zelfstandige vloerenleggers kunnen via de website terecht. Q neemt daarbij de commissie van de groothandel in acht, die achteraf wordt uitgekeerd of desgewenst geschonken aan stichting KiKa.

Hugo: "We richten ons in eerste instantie op groothandels en de grotere vloerenbedrijven. Met Q wordt traprenovatie toegankelijker en eenvoudiger. Het is echt een product dat door iedereen toegepast kan worden, zonder ingewikkelde tools. Daarnaast is het leverbaar in alle in Nederland verkrijgbare Dryback-vloeren, dus er is altijd een passende oplossing."

Steun aan KiKa
Wat Q extra bijzonder maakt, is de maatschappelijke missie. Van iedere verkochte trap gaat een deel van de opbrengst naar KiKa, de stichting die zich inzet voor onderzoek naar kinderkanker. Het idee ontstond vanuit persoonlijke betrokkenheid. "Zo proberen we ons steentje bij te dragen", legt Hugo uit. "Naast service en kwaliteit vinden we het belangrijk dat ons bedrijf ook een maatschappelijke rol vervult. Onze slogan luidt niet voor niets: zorg goed voor elkaar."

Ambities in de markt
Q staat voor Quality en is een jong merk, maar de ambities zijn groot. In oktober wordt de collectie gepresenteerd tijdens InCoDa, bezoekers vinden Q ook terug op de stand van Tété Total Flooring, en vanaf half september gaat de nieuwe website live. Hugo: "We willen dit jaar nog drie groothandels aan ons binden en binnen drie jaar het grootste bedrijf worden in traprenovatie. De markt groeit en wij geloven dat ons product een nieuwe norm kan zetten. Bovendien ondersteunen we leggers met duidelijke instructiefilmpjes, zodat iedereen er direct mee aan de slag kan. Het is de bedoeling dat bedrijven die onze producten verkopen er ook hun eigen naam achter kunnen zetten, bijvoorbeeld: Q by Wonen360."

Meer informatie:
Q Traprenovatie
Lichttoren 32
5612 BJ Eindhoven
[email protected]
www.Q-traprenovatie.eu

Gerelateerde artikelen → Zie meer