Maisons du Monde boekte een groepsomzet van €444,6 miljoen voor de eerste helft van 2025, een daling van 9,7% ten opzichte van €492,4 miljoen in dezelfde periode van 2024, als gevolg van een moeilijke markt voor meubels en decoratie. Het management noteerde een "geleidelijke verbetering in een uitdagende consumentenomgeving", waarbij de prestaties in het tweede kwartaal, vooral in juni, die van het eerste kwartaal overtroffen.
© Retrosesos | Dreamstime
In Frankrijk bedroeg de omzet €238,4 miljoen, een daling van 10,3% op vergelijkbare basis, hoewel de daling in het tweede kwartaal kleiner was (8,8%) vergeleken met een daling van 11,8% in het eerste kwartaal. Internationaal daalde de totale omzet van €206,2 miljoen met 9%, maar in Spanje, België, Zwitserland en Portugal was er weer sprake van groei in het tweede kwartaal.
De omzet van het winkelnetwerk daalde over het halfjaar met 4,8% op vergelijkbare basis, terwijl gerenoveerde winkels beter presteerden dan het grotere netwerk. De online omzet daalde met 15,4% tot €125,2 miljoen, hoewel juni de eerste tekenen van herstel bewees, ondersteund door meer verkeer via SEO en betaald zoeken.
Decoratieve objecten waren goed voor 52,2% van de totale omzet, meubelen voor 47,8%. De merkbekendheid en klanttevredenheid verbeterden, met een stijging van de NPS naar 55,6. De groep blijft zijn "Inspire Everyday" transformatieplan implementeren, dat zich richt op partnerwinkels, renovaties en professionele klantenverkoop, met als doel een cumulatieve vrije kasstroom van €100 miljoen in de periode 2024-2027.
Bron: www.meuble-info.fr