Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floormasters verwelkomt als eerste het nieuwe Coretec displayconcept in België

Bij Floormasters in Bredene staat sinds kort een opvallende nieuwe display in de showroom. Ze kregen als eerste de kans om Coretec's nieuwe presentatieconcept te tonen. Een eer die ze niet licht opvatten.

© Coretec Floors

Ruimte maken voor innovatie
Hoever ga je voor een nieuwe display? Bij Floormasters gingen ze keihard: "Voordien was er een scheidingsmuur in onze showroom, maar we hebben die weggehaald om deze display meer in het oog te laten vallen. We hebben er zelfs extra ruimte voor vrijgemaakt zodat het volledig tot z'n recht kwam", vertelt Miguel Jolly, zaakvoerder.

Het resultaat? Een zwarte displaykast die onmiddellijk opvalt in de witte showroom. "De winkel is vrij subtiel. Het displayconcept valt dus meteen op. Het heeft een premium look, maar is niet 'posh'. De focus blijft op het product", legt Miguel uit.

Groot zien, beter kiezen
Kleine stalen? Vergeet het maar. Deze displaykast toont vloeren zoals ze zijn: groot, echt, overtuigend. Het geeft klanten een veel realistischer beeld van hoe de vloer er daadwerkelijk zal uitzien.

Ook de interactieve elementen maken het verschil. "Het concept is slim opgebouwd. Van de oogjes op de planken tot de uniformiteit ongeacht de collectie. Klanten kunnen zelf zoeken en via de scanner uitleg en alternatieven vinden." Voor een team van twee personen is deze zelfbediening een welkome ondersteuning.

© Coretec Floors

Echte merkkracht
De samenwerking tussen Floormasters en Coretec is gebaseerd op gedeelde waarden. "Coretec past binnen onze filosofie. Kwaliteit staat bij ons beiden voorop", benadrukt Miguel.

"Alles wat we aanbieden, daar staan we achter. We gaan niks aanbieden dat we niet zelf zouden leggen en dat meen ik ook", stelt Miguel. "We hebben geen aparte dienst of verkoper voor klachten dus we moeten ze ook zelf oplossen. Vandaar dat de kwaliteit van onze producten zo belangrijk is."

Wat maakt Coretec anders? De merkkracht. "Coretec is het enige merk waar klanten binnenkomen en specifiek het merk willen", merkt Miguel op. "Bij andere merken zoeken ze eigenlijk de algemene categorie zoals laminaat. Bij Coretec niet, consumenten komen voor Coretec en kiezen ons als hun partner."

© Coretec Floors

Het belang van vloeren
Miguel wijst op een belangrijk gegeven dat klanten vaak over het hoofd zien: "Een vloer neemt misschien 2-3% van het verbouwbudget in, maar wel 80% van het zicht. Vloeren zijn veel belangrijker dan mensen denken."

Logisch als je erover nadenkt. "Op een vloer kijk je 20-30 jaar van je leven, je krijgt misschien kinderen, huisdieren, zaken verschuiven. Dus dat is een zeer belangrijk element."

Pioniers in Bredene
Als eerste verdeler met het nieuwe displayconcept voelt Floormasters zowel trots als verantwoordelijkheid. "We zijn heel trots en enthousiast dat we de première gekregen hebben", zegt Miguel. "Ik ben ervan overtuigd dat dit gaat werken. De presentatie is echt een toegevoegde waarde."

Het nieuwe concept combineert Coretec's uitgebreide aanbod met een toegankelijke presentatie. Voor Floormasters is het een logische volgende stap in hun missie om klanten te helpen bij het vinden van hun droomvloer.

Meer informatie:
Coretec Floors
www.coretecfloors.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer