Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jubileumeditie showUP verrast met nieuwe locatie en creatieve vondsten

De 25e editie van showUP trok afgelopen weekend (zondag 31 augustus en maandag 1 september) veel bezoekers naar de nieuwe locatie: de SugarFactory in Halfweg, onder de rook van Amsterdam. Terwijl boven de vliegtuigen opstegen, vulden beneden de parkeerplaatsen zich snel met ondernemers en andere belangstellenden. Binnen heerste twee dagen lang een levendige en inspirerende sfeer. Het industriële pand bleek een prachtig decor en sloot perfect aan bij de creatieve en altijd verrassende sfeer die showUP zo typeert.

In het voorjaar van 2013 werd de allereerste editie georganiseerd. Met een kleine groep merken liet de organisatie toen zien dat een inkoopbeurs ook leuk, fris en vernieuwend kan zijn. Twaalf jaar later werd dat jubileum groots gevierd: met duurzame labels, jonge makers en gevestigde merken. Alles erop gericht om ondernemers te inspireren en hen te helpen hun winkelassortiment klaar te maken voor het nieuwe seizoen.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
De SugarFactory, een rauwe en industriële evenementenlocatie, volgens de exposanten een prachtlocatie voor de jubileumeditie van showUP.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Het team van De Weldaad, met van links naar rechts Mirjam Verheijke, Rinske Koopman en Inge Tichelaar.

Bij De Weldaad, specialist in handgemaakte woonaccessoires uit India en Europa, waren ze tevreden over de belangstelling. "We staan hier elk jaar", vertelt Mirjam Verheijke (op bovenstaande foto links). "We komen net uit Zweden, waar we op een beurs in Stockholm hebben gestaan. Net als in München is het daar altijd even wennen: wat zijn de culturele verschillen en wat zoeken bezoekers precies? Vooral heel leerzaam."

Op showUP bleek vooral de collectie handgemaakte hangers populair. Ook de kerstartikelen en spiegels van het merk vielen goed in de smaak. "Al met al vinden we de locatie in de Suikerfabriek zeer geslaagd", aldus Verheijke, die samen met Rinske Koopman en Inge Tichelaar aanwezig was.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
De makers Nando Bennis en Jeen Verbunt hebben de ei-lamp bedacht die al in 100 winkels in Europa verkocht wordt.

Eierschalen als lamp
Een van de meest opvallende en innovatieve producten op interieurgebied was de egg-lamp – ofwel ei-lamp – van de ontwerpers Jeen Verbunt en Nando Bennis. De lampen worden gemaakt van echte eierschalen, waardoor er een uniek samenspel van wit en bruin licht ontstaat. Zelfs de zogenoemde 'bee-eieren' – eieren die normaal niet geschikt zijn voor de verkoop - krijgen zo een tweede leven. Inmiddels zijn de lampen verkrijgbaar bij zo'n honderd speciaalzaken in Europa. "Vooral in kleinere winkels, we hopen nog op de grotere woonketens", geeft Jeen aan. De bijpassende betonnen eierdoosjes maken het concept compleet.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Een blik in de rijk gevulde stand van Rice.

Vertrouwd concept
De beursorganisatoren Maya Kol en Daan van Trigt liepen tevreden rond. De jubileumeditie was volledig uitverkocht en bood ruimte aan bijna 180 enthousiaste exposanten, verspreid over drie verdiepingen. De rauwe, industriële sfeer van de SugarFactory gaf de beurs een nieuw karakter, zonder dat het vertrouwde concept verloren ging. Bezoekers troffen er opnieuw een mix van bekende labels, terugkerende merken en veelbelovende nieuwkomers.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Wolexpert Klippan (sinds 1879!) toonde veel kleuren en ontwerpen.

Kleine kanttekening
Het parkeren leverde voor sommige bezoekers nog wat verwarring op. Hoewel voldoende ruimte beschikbaar was, bleek niet direct duidelijk waar en hoe er betaald moest worden. Dat zorgde voor veel vragen bij de parkeerwachter. Uiteindelijk bleek digitaal betalen bij de slagboom de oplossing.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nlVroeger, van 1863 tot 1992 werden hier bieten tot suiker verwerkt. Afgelopen zondag en maandag waren de hoge ruimtes met industriële pilaren en ketels gevuld met actuele collecties.

Met deze 25e editie bevestigde showUP zijn status als inkoopplatform voor home en gift. De combinatie van creatieve vondsten, sterke merken en een inspirerende nieuwe locatie maakt deze beurs voor veel inkopers en retailers een vaste afspraak in de agenda.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
Royal Delft, de laatste overgebleven Delfts Blauw aardewerkfabriek uit de 17e eeuw, toonde een breed assortiment op de inkoopbeurs.

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl
De organisatie zorgde ervoor dat niemand wat te kort kwam.

Meer informatie:
showUP
www.showup.nl

© Leo Elenbaas | Wonen360.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer