De Geberit Group heeft in de eerste zes maanden van 2025 stabiele resultaten behaald, ondanks een uitdagende marktomgeving en negatieve valuta-effecten. De netto-omzet steeg met 1,7% naar CHF 1,665 miljoen; gecorrigeerd voor wisselkoersen bedroeg de groei 3,9%. De stijging werd vooral gedragen door volumegroei dankzij succesvolle productintroducties en sterke prestaties in diverse Europese markten.
© GrandWarszawski | Dreamstime
In Europa nam de omzet valuta-gecorrigeerd met 3,1% toe, met sterke resultaten in Oostenrijk (+9,8%), Duitsland (+5,9%) en de Benelux (+5,8%). Buiten Europa groeiden de regio's Midden-Oosten/Afrika (+24,8%) en Amerika (+9,5%), terwijl China zorgde voor een daling in de regio Azië-Pacific (-4,8%). Op productniveau was de groei het sterkst in Bathroom Systems (+5,7%).
Het operationeel resultaat werd beïnvloed door negatieve valuta-effecten en eenmalige kosten van EUR 17 miljoen voor de sluiting van een Duitse keramiekfabriek. Hierdoor daalde de EBITDA-marge met 70 basispunten naar 30,9%. Het nettoresultaat kwam uit op CHF 339 miljoen (-3,3%). Zonder eenmalige kosten zou dit CHF 352 miljoen bedragen.
De financiële positie bleef solide: de vrije kasstroom steeg met 13,9% tot CHF 247 miljoen en de nettoschuld daalde naar CHF 1,167 miljoen. Voor 2025 verwacht Geberit een omzetgroei van circa 4% in lokale valuta en een EBITDA-marge rond 29%.
Lees hier het rapport.
Meer informatie:
Geberit
www.geberit.nl