Sinds 1 september 2015 heeft The Mosaic Factory (TMF) onder leiding van nieuwe eigenaar Bastiaan Beun een transformatie ondergaan. Met een vernieuwde visie, strategische beursdeelnames en focus op groei, verstevigt TMF naar eigen zeggen haar positie als innovatieve koploper in de Europese mozaïekmarkt.
© The Mosaic Factory
Het verhaal begint in 1993, toen TMF nog onderdeel was van tegelgroothandel Zwaan in Lisse. In 2001 werd het een zelfstandige onderneming en verhuisde het naar Renkum. De echte ommekeer kwam in 2015, toen Bastiaan Beun het bedrijf overnam. Met een frisse blik, een nieuwe bedrijfsnaam: Union Ceramics International (UCI) en TMF als merknaam, werd koers gezet richting de voorschrijvende markt, met interieurarchitecten als belangrijkste doelgroep.
© The Mosaic Factory
Sinds de overname door Bastiaan Beun, die daarvoor bij een sanitaire groothandel werkzaam was, werd snel zichtbaar dat TMF een metamorfose onderging: een strak nieuw logo, een gebruiksvriendelijke website, hernieuwd assortiment en een scherpere marktbenadering waren de eerste stappen die werden gezet.
© The Mosaic Factory
Onder de nieuwe koers kreeg TMF regelmatig een podium op designbeurzen. Zo presenteerde het bedrijf hun nieuwste mozaïekcollecties op onder andere meerdere edities van Material District, Architect@Work Rotterdam en de Independent Hotel Show. Internationaal werd er geëxposeerd op Architect@Work Dusseldorf, Kortrijk en Parijs, de Milaan Design Week (zowel in 2024 als 2025) binnen de concepten Aqua en Aria van Studiopepe bij Archiproducts.
Meer informatie:
The Mosaic Factory (TMF)
www.themosaicfactory.com