Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bol stuwt online groei Ahold Delhaize

Ahold Delhaize, moederbedrijf van Bol, heeft in het tweede kwartaal van 2025 een solide prestatie neergezet, waarbij vooral de online activiteiten een belangrijke aanjager waren van de groei. De netto-omzet van de supermarktgigant steeg naar 23,1 miljard euro, een toename van 6,5 procent op basis van constante wisselkoersen. De online omzet groeide met 14,4 procent tot 2,5 miljard euro, mede dankzij een sterke prestatie van de webwinkel Bol.

© Svleusden | Dreamstime

Een belangrijke mijlpaal die Ahold Delhaize in de kwartaalcijfers kon melden, is dat de e-commerce-activiteiten voor het eerst volledig winstgevend waren. Dit resultaat wordt door topman Frans Muller toegeschreven aan de synergie tussen de online winkels en de fysieke vestigingen, in combinatie met technologische innovaties en geautomatiseerde fulfilmentprocessen. Het succes van Bol speelde hierin een cruciale rol.

De resultaten bevestigen dat Ahold Delhaize succesvol blijft investeren in zijn omnichannelstrategie, waarbij online en offline naadloos in elkaar overgaan. De sterke prestaties in het tweede kwartaal zorgen ervoor dat het bedrijf de financiële verwachtingen voor heel 2025 handhaaft, met onder andere een verwachte operationele marge van circa 4 procent en een vrije kasstroom van minstens 2,2 miljard euro.

Meer informatie:
Ahold Delhaize
www.aholddelhaize.com

Bol
www.bol.nl

Publicatiedatum: