Ahold Delhaize, moederbedrijf van Bol, heeft in het tweede kwartaal van 2025 een solide prestatie neergezet, waarbij vooral de online activiteiten een belangrijke aanjager waren van de groei. De netto-omzet van de supermarktgigant steeg naar 23,1 miljard euro, een toename van 6,5 procent op basis van constante wisselkoersen. De online omzet groeide met 14,4 procent tot 2,5 miljard euro, mede dankzij een sterke prestatie van de webwinkel Bol.
© Svleusden | Dreamstime
Een belangrijke mijlpaal die Ahold Delhaize in de kwartaalcijfers kon melden, is dat de e-commerce-activiteiten voor het eerst volledig winstgevend waren. Dit resultaat wordt door topman Frans Muller toegeschreven aan de synergie tussen de online winkels en de fysieke vestigingen, in combinatie met technologische innovaties en geautomatiseerde fulfilmentprocessen. Het succes van Bol speelde hierin een cruciale rol.
De resultaten bevestigen dat Ahold Delhaize succesvol blijft investeren in zijn omnichannelstrategie, waarbij online en offline naadloos in elkaar overgaan. De sterke prestaties in het tweede kwartaal zorgen ervoor dat het bedrijf de financiële verwachtingen voor heel 2025 handhaaft, met onder andere een verwachte operationele marge van circa 4 procent en een vrije kasstroom van minstens 2,2 miljard euro.
Meer informatie:
Ahold Delhaize
www.aholddelhaize.com
Bol
www.bol.nl