In 2016 verkocht Vivafloors de eerste vloeren in Duitsland. En sindsdien heeft de vloerengroothandel niet stilgezeten en flinke stappen gezet. "Maar… de Nederlandse strategie 1:1 kopiëren? Dat werkt niet. De Duitse vloerenmarkt ziet er namelijk heel anders uit", laat het bedrijf weten.
© Vivafloors
Het Vivafloors team op de FAF-beurs in 2024.
In Nederland werken zij met woninginrichters die de vloeren rechtstreeks aan de consument verkopen via hun showroom. In Duitsland ligt de focus op grote tussengroothandelaren, die via de vakman de vloer aan de eindconsument brengen.
"Onze strategie in Duitsland heeft zich bewezen: de sterke relaties met onze grootste klanten vormen de basis van ons succes. In 2024 hebben we een aanzienlijke groei geboekt, en de verwachtingen voor dit jaar zijn net zo positief", aldus Vivafloors. Het bedrijf blijft vooruitgang boeken, en het vertrouwen in de aanpak groeit met de dag, volgens het team.
Resultaten
"Het team dat je op de foto ziet, genomen tijdens de FAF-beurs in 2024. Hoewel niet iedereen op de foto staat, dragen zij allemaal bij aan het succes dat we boeken", aldus Vivafloors.
Toevoeging van uit het bedrijf: "Elke Duitse kwartaalmeeting wordt gehouden in Willingen, waar ze niet alleen de behaalde resultaten bespreken, maar ook altijd tijd maken voor een gezellige avond. Want bij Vivafloors geloven we: succes vier je samen."
Meer informatie:
Vivafloors
www.vivafloors.nl