SAFI maakt het vertrek bekend van mevrouw Mélanie Leroy uit haar functie als algemeen directeur. Mélanie Leroy werd in 2023 aangesteld en zette de eerste stappen in een plan om het model van Maison&Objet aan te passen aan een snel veranderende marktomgeving. Dit plan leidde onder andere tot de aankondiging in februari van een nieuwe strategie, waarbij de twee jaarlijkse edities van de vakbeurs beter op elkaar worden afgestemd.
© Maison&Objet | Melanie Leroy
Mélanie Leroy.
Focus
Om beter in te spelen op de veranderende behoeften en verwachtingen binnen de sectoren wonen, meubels en design, wordt deze strategie van differentiatie niet alleen voortgezet, maar ook verdiept en verbreed.
In lijn met de positionering van het evenement, worden nieuwe initiatieven uitgerold die bijdragen aan een meer meeslepende ervaring, een verfijndere bezoekersrouting en een steeds persoonlijkere aanpak per bezoeker.
SAFI zal in dit transformatieproces ook gerichte maatregelen nemen om de instroom van gekwalificeerde bezoekers te versterken, met doelgerichtere campagnes op basis van profiel, behoefte en strategische markten.
Doel is om deelnemende merken, uitgevers en producenten in contact te brengen met steeds relevantere, besluitvormende en betrokken kopers, om zo de zakelijke impact van deelname aan Maison&Objet te maximaliseren.
© Maison&Objet
Groei
SAFI bouwt voort op de internationale uitstraling van het merk en onderneemt gerichte acties om de zichtbaarheid te vergroten in markten met hoog potentieel voor exposanten.
Maison&Objet Factory, dat eind 2024 plaatsvond in Hongkong, krijgt in 2025 en de daaropvolgende jaren een vervolg en uitbreiding. Deze opzet dient als voorbeeld voor toekomstige internationale initiatieven.
Doel: de lokale impact vergroten én de wereldwijde leiderspositie van Maison&Objet verder versterken.
Om de beleving te verrijken en beter te integreren, worden bovendien nieuwe initiatieven gelanceerd die de samenhang tussen de vakbeurs, Paris Design Week en het digitale platform MOM versterken. De ambitie is helder: een flexibel, verbonden en krachtig ecosysteem bieden dat merken, ontwerpers en kopers het hele jaar door ondersteunt.
Meer ondersteuning
Al deze acties onderstrepen het sterke engagement van Maison&Objet om merken, uitgevers en producenten in de woon- en objectensector te ondersteunen bij hun ontwikkeling, zichtbaarheid en aanpassing aan de actuele marktdynamiek.
Maison&Objet wil hen krachtige, aanvullende tools bieden om nieuwe kansen te grijpen, hun eigenheid te tonen en hun invloed te versterken – zowel nationaal als internationaal.
Deze strategische koers blijft de hoogste prioriteit voor SAFI in de komende maanden.
Hierover zegt Philippe Delhomme, voorzitter van SAFI: "Namens SAFI wil ik Mélanie bedanken voor twee jaar van toegewijde en inspirerende samenwerking. We hebben samen de basis gelegd voor een ambitieus strategisch herpositioneringstraject, in lijn met de uitdagingen van een sector in volle transformatie. In dialoog met onze klanten blijven wij deze koers verder uitrollen."
Creatieve industrie
Maison&Objet genereert jaarlijks meer dan één miljard euro aan handelsverkeer. Het is veel meer dan een etalage: de beurs is een echte versneller voor merken, ontwerpers en influencers, en biedt een onmisbaar platform voor zichtbaarheid en markttoegang binnen de gehele design- en lifestylebranche, zowel in Frankrijk als internationaal.
In deze nieuwe fase van strategische groei bevestigt SAFI zijn ambitie: "Maison&Objet positioneren als een gestructureerd, wereldwijd invloedrijk platform, op het kruispunt van innovatie, creativiteit en de economische realiteit van de sector."
Meer informatie:
Maison&Objet
www.maison-objet.com