Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Outdoorbranche laat zich zien op M.O.W. 2025

Van zondag 21 tot en met donderdag 25 september 2025 biedt de M.O.W. in het Messezentrum Bad Salzuflen opnieuw heldere oriëntatie voor de meubelhandel, voor alle woonruimtes, prijsniveaus en verkoopkanalen. Nieuw dit jaar is de uitbreiding naar het buitenleven: "Outdoor Living" is voortaan een zelfstandige productcategorie met groot toekomstpotentieel binnen de M.O.W. Meer dan 20 exposanten presenteren meubelen, accessoires en concepten voor wat ook wel de tweede woonkamer wordt genoemd. Daarmee onderstreept de vakbeurs opnieuw haar relevantie voor de meubelbranche.

© Maximilian Richter | Kerstin Treichel
Maximilian Richter, Project Manager (links) en Kerstin Treichel, Strategisch & commercieel verantwoordelijke Outdoor-segment van M.O.W.

Primeur
In 2025 viert het nieuwe segment Outdoor zijn debuut, met meer dan 20 exposanten die hun collecties tonen voor het buitenleven. Onder andere MB, Stern, Jan Kurtz, Hartman, Unico, Brafab, Tradepoint, Lalee, IMC, Domo, Primavera, Direct4home, DC Living, De Eekhoorn, Furniture & Wood, Igap, Sits, Venture Design, House Nordic, Backyard Lifestyle en de Schöner Wohnen-Kollektion zijn van de partij.

"Outdoor living is allang geen seizoensgebonden trend meer, maar een uitdrukking van een nieuwe levenshouding. Balkon en terras zijn inmiddels volwaardige leefruimtes geworden. Met onze uitbreiding spelen we in op deze ontwikkeling en bieden we deze groeisector een krachtig platform voor presentatie en positionering", aldus Bernd Schäfermeier, directeur van de M.O.W.

Nieuw expositieconcept
Met ingang van 2026 wordt een speciaal beursonderdeel ingericht dat de overgang van binnen naar buiten stijlvol in beeld brengt. Het nieuwe segment presenteert moderne woonconcepten waarin design, functionaliteit en comfort geen grenzen meer kennen. Europese aanbieders tonen hier hoogwaardige tuinmeubelen, accessoires en oplossingen voor stijlvol buitenleven, met nadruk op duurzame productie, korte toeleveringsketens en hoogwaardige vormgeving.

Voor de strategische en commerciële ontwikkeling van dit segment is branche-expert Kerstin Treichel aangetrokken, van KT Marketing & Vertrieb. Zij brengt uitgebreide expertise mee op het gebied van marketing, verkoop en assortimentsstrategie. "We maken momenteel een spannende fase door in de wooncultuur: wat voorheen exclusief voor het interieur gold, krijgt nu een vanzelfsprekende plek buitenshuis. Design, comfort en functionaliteit kennen geen grenzen meer. Deze verandering biedt de meubelbranche nieuwe perspectieven, en ik ben verheugd hier actief aan bij te kunnen dragen binnen de M.O.W.", aldus Kerstin Treichel, Strategisch & commercieel verantwoordelijke Outdoor-segment.

Meer informatie:
M.O.W.
Messezentrum Bad Salzuflen
Benzstraße 23
32108 Bad Salzuflen
[email protected]
www.mow.de

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer