Van meubel- en decoratiestoffen tot behang, vloerbedekking, tapijten, matrassen, bed- en tafellinnen, Heimtextil bundelt van 13 t/m 16 januari 2026 een breed assortiment voor interieurinrichting. Interieurontwerpers en inkopers uit retail en hospitality treffen er onder één dak de nieuwste innovaties in materialen, zowel textiel als niet-textiel. Tal van merken en nieuwkomers hebben hun deelname al bevestigd. De nieuwe halindeling zorgt daarbij voor meer overzicht en efficiëntie.
© Heimtextil
Textiele interieurinrichting is veelzijdiger dan ooit, met onder meer zonwering, wandbekleding, vloeren, meubelstoffen en badtextiel. De focus ligt op functionele producten met een modern design. Heimtextil speelt hierop in met de introductie van niet-textiele vloeren in 2026.
© Heimtextil
Volgens Bettina Bär, Director Heimtextil, sluit het vernieuwde aanbod aan op de veranderende marktvraag: "Architecten, ontwerpers
en inkopers zoeken een compleet overzicht op één locatie."
In hal 3.0 worden concepten helder gepresenteerd met onder andere behang, zonwering en tapijten. Merken als Forest Group, Höpke, Linder en Marburger Tapetenfabrik tonen hun collecties. Ook DecoTeam is weer aanwezig met gezamenlijke presentaties, aangevuld met een nieuwe installatie van Patricia Urquiola.
Hallen 3.1 en 4.1 bieden 's werelds grootste aanbod meubel- en decoratiestoffen. Tapijten en vloeren zijn te vinden in hallen 11 en 12, waar ook niet-textiele vloeren worden gepresenteerd.
Voor hospitality biedt het Bed, Bath & Living-segment in hallen 4, 5 en 6 een uitgebreid aanbod aan kant-en-klare producten, inclusief slimme slaapoplossingen in de Smart Bedding-zone.
Meer informatie:
Heimtextil Messe Frankfurt
www.heimtextil.messefrankfurt.com