Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Startup haalt ruim €115.000 op met simpele oplossing voor badkamerafval

De Utrechtse startup The Lekker Company heeft via crowdfundingplatform CrowdAboutNow €116.234 opgehaald voor de ontwikkeling van een navulbare deodorant- en douchegeldispenser. In totaal investeerden 237 mensen in het project, waarmee het oorspronkelijke doelbedrag is overtroffen. "We hebben de deo-markt flink opgeschud, maar zijn nog lang niet klaar", aldus Dewi van de Waeter, eigenaar van The Lekker Company.

© Lekker
V.l.n.r. accountmanager Daan, eigenaar Dewi, smooth operator Iris en mede-eigenaar Feddo van The Lekker Company.

De onderneming, opgericht door Dewi van de Waeter, begon als een kleinschalig initiatief aan de keukentafel en groeide uit tot een van de bestverkochte natuurlijke deodorants van Nederland. De producten zijn inmiddels verkrijgbaar bij grote retailers zoals Etos, Albert Heijn en Holland & Barrett.

De nieuwe innovatie is een hervulbare dispenser, gemaakt van gerecycled plastic, die wordt gecombineerd met aluminium navulverpakkingen. Deze keuze is bewust: 75% van het wereldwijd geproduceerde aluminium blijft in omloop, wat het een duurzaam alternatief maakt voor wegwerpplastic.

Met de opgehaalde financiering worden verplichte veiligheidstests uitgevoerd, productiemallen ontwikkeld en de eerste batch geproduceerd. Daarnaast is een introductiecampagne gepland om het product breed onder de aandacht te brengen.

Volgens Van de Waeter is de missie helder: minder afval in de badkamer en gebruiksvriendelijke, natuurlijke verzorgingsproducten. De succesvolle crowdfundingcampagne onderstreept dat steeds meer consumenten openstaan voor toegankelijke en duurzame alternatieven.

Bron: CrowdAboutNow

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer