Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerkingen met dealers en importeurs in de keukensector

Oproep van Mario van Boxtel: 'Laten we samen consumenten beschermen tegen faillissementen'

Keukenzaken worden steeds vaker geconfronteerd met faillissementen. Dit leidt niet alleen tot aanzienlijke financiële verliezen voor ondernemers, maar heeft ook grote gevolgen voor consumenten die hun betaalde producten en diensten mislopen. "Het is triest dat consumenten in zulke gevallen vaak de dupe zijn, terwijl dit ook het imago van de branche schaadt", aldus Mario van Boxtel van Keukenadvies M&M.

Daarom zet Keukenadvies M&M zich actief in voor het vormen van samenwerkingen met dealers en importeurs binnen de keukensector. "Door samen op te trekken, kunnen we snel en efficiënt oplossingen bieden. Zo beperken we de schade voor consumenten en beschermen we de belangen van de branche."

© Keukenadvies M&M
Mario van Boxtel van Keukenadvies M&M.

Een treffend voorbeeld is het faillissement van Casani Keukens. "In dit geval hebben we een keukenzaak bereid gevonden om actief mee te werken aan oplossingen. Meerdere consumenten hebben inmiddels een nieuwe keuken ontvangen. Dit benadrukt hoe waardevol gezamenlijke inzet is om situaties effectief af te handelen."

Consumenten staan vaak machteloos en krijgen onvoldoende ondersteuning. Hoewel het CBW, mits een keukenzaak is aangesloten, 15% garantie op de aanbetaling biedt, blijkt dat in de praktijk vaak 30% wordt verlangd. "Ook op het vlak van service en nazorg laat men consumenten vaak aan hun lot over", voegt Mario toe.

Bij Keukenadvies M&M geloven ze dat het mogelijk is om de situatie van gedupeerde consumenten te verbeteren door krachten te bundelen. "We kunnen bijvoorbeeld keukens aanbieden tegen inkoopprijs, of zelfs kosteloos. Dat is afhankelijk van de omstandigheden. Doel is het beperken van schade en het herstellen van vertrouwen in de sector. De consument behoudt hierin de regie, en gezamenlijke inzet versterkt het imago van de branche."

Daarom heeft Mario een oproep voor keukenzaken: "Indien u zich geroepen voelt om hierin een rol te spelen, horen wij graag van u. Mocht u geconfronteerd worden met een consument die in deze situatie verkeert, dan kunnen wij deze doorverwijzen naar verdere ondersteuning."

Meer informatie:
Keukenadvies M&M
Bartokstraat 125
5011 JB Tilburg
+31 (0)6 11110117
[email protected]
www.keukenkennis.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer