Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Detailhandelspecialist Paul Moers over franchisers Blokker:

"Retail is niet meer hetzelfde als tien jaar geleden en de concurrentie is moordend"

"Zo jammer dat er niet beter wordt nagedacht over de broodnodige vernieuwing. Retail is niet meer hetzelfde als tien jaar geleden, en de concurrentie is moordend," schrijft retailspecialist Paul Moers, naar aanleiding van het nieuws dat slechts 12 van de 45 franchisers zich aansluiten bij Blokker New. "Dat is een zeer teleurstellend resultaat en zegt eigenlijk al genoeg over de toekomst van deze formule."

Bovendien zoekt iedere formule naar verjonging van de doelgroep, stelt Paul. "Topman Palmer moet begrijpen dat wat consumenten zeggen en dat wat ze doen, twee heel verschillende dingen zijn. Teren op nostalgie is zinloos."

© Paul Moers

Volgens Paul zou Blokker er goed aan doen het hele verhaal opnieuw tegen het licht te houden en inspirerende aanpassingen te gaan doen. "Er is zeker ruimte voor een goede Blokker-formule maar dan moet deze echt met de tijd meegaan en vernieuwing in het assortiment laten zien die ook jonge klanten gaat trekken. Denk aan kwalitatieve apparaten voor in de keuken of elektronica voor rond de babykamer. Inspiratie en service zijn hierbij kernwoorden.

Formules anno 2025 hebben alleen nog kans als ze een uniek en onderscheidend vermogen hebben. De retail is complexer dan ooit en de consument wordt met de dag kritischer. Consumenten verleiden om jouw winkel binnen te stappen wordt steeds meer een uitdaging. Bij Blokker is het geen tijd voor evolutie maar voor revolutie willen ze een kans maken. Ik hoop dat ze die gaan pakken."

Bron: Paul Moers

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer