Het Italiaanse modehuis Etro SpA breidt zijn meubellijn uit naar de Japanse markt. Op 23 juli opent het merk de eerste showroom voor de Etro Home-categorie in de hoofdstad Tokio. Hiervoor is de bestaande flagshipstore in de wijk Ginza met circa 200 vierkante meter vergroot. In deze ruimte worden niet alleen meubels gepresenteerd, maar ook woontextiel en interieuraccessoires.
© Etro
De nieuwe locatie in Tokio is gebaseerd op het concept van de "Etro Home"-boetiek in Milaan, die in 2014 werd geopend. Het ontwerp is tot stand gekomen in samenwerking met de Oniro Group, die sinds 2017 verantwoordelijk is voor de productie en distributie van Etro's interieurcollecties.
Etro richt zich de laatste jaren strategisch op meer dan alleen mode en textiel. Het merk wil complete woonervaringen creëren. Onder het "Etro Branded Residences"-concept zijn inmiddels twee exclusieve luxe woonprojecten gepresenteerd, ingericht met stukken uit de Etro Home-collectie.
Bron: FashionUnited