Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Michael Schakel: “Met trots voegen we het bekendste lifestyle meubelmerk van Nederland toe aan onze groep”

Dutch Interior maakt doorstart met Rivièra Maison

Dutch Interior maakt een veelbelovende doorstart mogelijk voor Rivièra Maison. Het toonaangevende Nederlandse lifestylemerk krijgt hiermee een nieuwe toekomst onder de vlag van een gevestigde speler binnen de woonbranche. CEO Michael Schakel is verheugd met deze belangrijke stap: "Rivièra Maison is een iconisch merk binnen het Nederlandse interieursegment. Het past perfect binnen onze filosofie van beleving, kwaliteit en emotie in wonen. We kijken ernaar uit om dit prachtige merk nieuw leven in te blazen en samen met het team en onze partners aan een sterk en duurzaam vervolg te bouwen.

© Rivièra Maison

Een merk met geschiedenis

Rivièra Maison werd opgericht in 1948 en groeide uit van een kleine bloemenwinkel in Amsterdam tot een internationaal lifestylemerk met een eigen, herkenbare signatuur. Het merk staat bekend om zijn warme, tijdloze collecties en een unieke sfeer waarbij elk product een verhaal vertelt. Met tientallen brand stores, een sterk (inter)nationaal dealernetwerk en een trouwe klantenbasis is Rivièra Maison niet meer weg te denken uit het Nederlandse én internationale woonlandschap.

Onderdeel van een sterke merkenfamilie
Met de toevoeging van Rivièra Maison versterkt Dutch Interior zijn positie als toonaangevende speler in de woonbranche. Onder de groep vallen reeds gevestigde merken zoals Eleonora, By-Boo, Sevn, Urban Cotton en Isaa. Elk merk heeft een eigen identiteit, maar deelt dezelfde passie voor design, kwaliteit en beleving.

Focus op dealers en partners
Dutch Interior zal zich in de nieuwe opzet volledig richten op het versterken van het merk via het (inter)nationale dealernetwerk. Er is bewust voor gekozen om niet verder te gaan met de eigen winkels van Rivièra Maison. "Onze focus ligt op samenwerking met zelfstandige retailpartners, zowel in binnen- als buitenland. Dat is waar we waarde kunnen toevoegen en het merk duurzaam kunnen positioneren", aldus Schakel.

Herstel van leveringen
De hoogste prioriteit ligt bij het zo snel mogelijk kunnen beleveren van zowel nationale als internationale dealers. "We begrijpen dat er de afgelopen periode onzekerheid is geweest. We doen er werkelijk alles aan om de keten weer op gang te krijgen en onze partners snel en betrouwbaar te voorzien van voorraad. De eerste stappen daarin zijn inmiddels gezet", zegt Schakel.

De succesvolle doorstart is mede mogelijk gemaakt door het voortvarende optreden van curator Erik Schuurs en zijn team, en financier ABN AMRO. "We zijn zeer dankbaar voor de professionele en daadkrachtige ondersteuning. Dankzij hun snelle en adequate handelen is kostbare tijd bespaard gebleven, en dat heeft deze doorstart mogelijk gemaakt."

Met deze herstart geeft Dutch Interior niet alleen invulling aan de toekomst van een bijzonder merk, maar ook aan de belofte van vertrouwen, kwaliteit en continuïteit richting partners wereldwijd, aldus de directie.

Lees hier het interview dat Wonen360 op 16 juli 2025 met Rivièra Maison-oprichter Henk Teunissen had: "Deze doorstart is een hard gelag voor mij en mijn kinderen"

Meer informatie:
Dutch Interior
Albert Plesmanstraat 10
3772 MN Barneveld
T: +31 (0) 342 – 413644
[email protected]
www.dutchinterior.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer