Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Louis Vuitton opnieuw doelwit van cyberaanval, klantgegevens buitgemaakt

Louis Vuitton, naast kleding ook bekend om zijn luxe interieurcollectie Objects Nomades, is opnieuw getroffen door een cyberaanval. Bij deze recente inbraak zijn klantgegevens van de Britse vestiging buitgemaakt. Dat bevestigt het merk, dat ook designmeubels en verlichting aanbiedt in samenwerking met internationale ontwerpers, in een bericht aan Britse klanten dat werd ingezien door Bloomberg.

© Objets Nomades

Louis Vuitton is opnieuw getroffen door een cyberaanval. Bij deze recente inbraak zijn klantgegevens van de Britse vestiging buitgemaakt. Dat bevestigt het luxemerk in een bericht aan Britse klanten, dat werd ingezien door Bloomberg.

De aanval vond plaats op 2 juli. Een ongeautoriseerde derde partij wist toegang te krijgen tot de systemen van Louis Vuitton UK. Gegevens zoals namen, contactinformatie en aankoopgeschiedenis zijn daarbij gestolen. Volgens het bedrijf zijn er geen financiële gegevens, zoals bank- of creditcardinformatie, gelekt.

Het incident is de derde beveiligingsinbreuk binnen drie maanden bij moederbedrijf LVMH. Eerder werden al systemen van Louis Vuitton in Zuid-Korea en zustermerk Dior getroffen door vergelijkbare aanvallen.

De cyberaanvallen passen in een bredere trend waarbij ook andere retailers slachtoffer zijn geworden. Britse media melden dat vier verdachten zijn aangehouden in verband met een lopend onderzoek naar aanvallen op onder meer Marks & Spencer, Co-op en Harrods. Het gaat om drie jongvolwassen mannen en een vrouw, in de leeftijd van 17 tot 20 jaar.

Bron: Bloomberg

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer