De Roca Group, producent van badkameroplossingen, heeft recent zijn internationale aanwezigheid versterkt met een strategische overname in Australië. Het overgenomen bedrijf is actief in het midden- tot hoge marktsegment en staat bekend om zijn innovatieve benadering van productdesign.
Al meer dan drie decennia levert Phoenix badkamer- en doucheoplossingen. Met een breed productassortiment en een sterke focus op de lokale markt heeft het bedrijf in 2024 een omzet van € 35,4 miljoen gerealiseerd. Vanuit zijn hoofdkantoor in Melbourne speelt het een sleutelrol in de Australische sanitairmarkt.
© Roca
Phoenix
Het bedrijf heeft twee vestigingen in Melbourne en één in Balcatta (Perth). Het hoofdmagazijn in Bayswater (Melbourne) is speciaal ontworpen om de logistieke activiteiten van het bedrijf te optimaliseren. De vestiging in Balcatta herbergt een showroom en een kleiner magazijn, gericht op ondersteuning en directe service aan klanten in het westen van het land.
Phoenix heeft zich dankzij zijn eigen designteam gevestigd als een toonaangevend merk in het midden- tot hoogsegment, dat volgens de internationale iF Design Award-ranglijst nummer één is in Australië en Oceanië. De collecties hebben prestigieuze onderscheidingen ontvangen, waaronder de Red Dot Award en de Good Design Award, voor hun uitmuntende design, innovatie en functionaliteit.
Met deze overname versterkt de groep haar positie in Australië, waar ze al aanwezig is met haar wereldwijde merken Roca en Laufen. Tegen het einde van dit jaar opent de groep een nieuwe Roca Gallery in Sydney – waarmee het totaal wereldwijd op acht komt – en een Laufen Space, waar producten van dit merk worden gepresenteerd.
Roca Group werd bij deze transactie geadviseerd door Alantra, Allens en KPMG, en Phoenix door Gilbert & Tobin, Deloitte en CBW Partners.
Meer informatie:
Roca Group
www.rocagroup.com