Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tweetal wil levertijd van maatwerkkasten terugbrengen

Crowdfundingscampagne De Maat Fabriek bereikt in twee weken tijd al 47% van doelbedrag

Met €167.500 op de teller is de campagne van De Maat Fabriek stevig uit de startblokken geschoten. Het doel? "Maatwerk betaalbaar, snel én schaalbaar maken, zonder concessies aan kwaliteit."

Zo'n twee weken geleden klonk het startschot. De crowdfundingcampagne van De Maat Fabriek, het jonge bedrijf dat maatwerk kasten wil heruitvinden, was officieel van start. En met succes: inmiddels is al 47% van het minimale doelbedrag van €350.000 binnengehaald. In totaal werd er tot nu toe €167.500 geïnvesteerd, verspreid over 29 investeerders, met een gemiddelde inleg van €5.775.

De campagne loopt via CrowdAboutNow en blijft nog 19 dagen open. Het uiteindelijke doel ligt tussen de €350.000 en €700.000. Investeerders ontvangen een rente van 5% op een lening met een looptijd van 60 maanden, waarvan de eerste twee jaar aflossingsvrij zijn.

© De Maat Fabriek
Nadine Commandeur is de creatieve kracht achter het concept. Jorim Thomas brengt jarenlange ervaring mee in productie en het bouwen van bedrijven

'Een kast die wél klopt'
Oprichters Nadine en Jorim, beiden met een achtergrond in interieur, productie en ondernemerschap, stoorden zich aan de trage en dure processen binnen de traditionele maatwerkmarkt. "Wij vonden: dat kan anders", aldus het duo. Hun missie: maatwerk toegankelijk en snel maken, met technologie die werkt en vakmanschap dat je ziet.

Met de opgehaalde investering willen zij een grote stap zetten: de levertijd van maatwerk kasten terugbrengen van gemiddeld tien weken naar maximaal vier, of zelfs twee. Hiervoor ontwikkelt De Maat Fabriek een slimme online 3D-configurator in samenwerking met machinebouwer Homag en softwarebedrijf Roomle. Klanten kunnen straks zelf hun kast tot op de millimeter nauwkeurig ontwerpen, waarna deze naadloos in productie wordt genomen.

Daarnaast wordt het machinepark uitgebreid, worden nieuwe montagebussen aangeschaft en wordt geïnvesteerd in krachtige content en een nieuwe website die de klantreis optimaliseert.

Beloningen
De campagne kent diverse beloningsniveaus. Zo ontvangt iedere investeerder vanaf €500 een lot voor een maatwerk-tegoedbon van €10.000. Vanaf €1.000 volgt een uitnodiging voor de feestelijke opening van De Maat Fabriek 2.0. Investeerders vanaf €2.500 of meer krijgen jarenlang korting op hun aankopen, oplopend tot 25%.

Bij een inleg vanaf €12.500 wacht een professionele interieurfotoshoot of een diner bij sterrenrestaurant Daalder in Amsterdam. En wie €50.000 of meer investeert, krijgt zelfs de mogelijkheid om mede-eigenaar te worden van het bedrijf via een STAK-constructie (Stichting Administratiekantoor).

Meer informatie:
CrowdAboutNow
www.crowdaboutnow.nl

De Maat Fabriek
www.demaatfabriek.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer