Wat in 1950 begon in een Eindhovense werkplaats groeide uit tot een merk dat generaties verbindt. Oprichter Harry van Kempen vond zijn start met kunststof fietshandvatten en flessenschrapers, praktische uitvindingen die het dagelijks leven net een beetje slimmer maakten. Vele Europese huishoudens kregen een Tiger-product in handen, van keukentools tot plakhaken. In het interne Tigermuseum zijn nog originele exemplaren uit die beginjaren te vinden, tastbare herinneringen aan het innovatieve karakter van het merk.
© TIGER
Badkamerdesign
In de beginjaren maakte Tiger furore met functionele kunststofartikelen, vervaardigd met dompeltechniek. Daarna volgde een bredere collectie, waaronder de bekende keukenserie La Belle Cuisine. In de jaren '90 verschoof de focus naar de badkamer en toiletruimte, een keuze die de basis legde voor het merk zoals we het nu kennen: innovatief, stijlvol en gebruiksvriendelijk.
Vandaag biedt Tiger een breed assortiment producten voor badkamer en toilet, waaronder badkameraccessoires, wandgrepen & zitjes, badkamerverlichting, toiletzittingen, douchesets en badkamermeubels. Daarmee bedient het merk zowel het toilet als de badkamer, van eerste inrichting tot renovatie en levensloopbestendig gebruik.
© TIGER
Voor het leven
Of het nu gaat om het inrichten van een eerste woning of het toekomstbestendig maken van de badkamer: Tiger biedt oplossingen die aansluiten bij de interieurtrends van vandaag en voorbereid zijn op de wensen van morgen. Van subtiel vormgegeven wandgrepen met een hoogwaardige afwerking tot slimme doucherekken die zonder boren kunnen worden bevestigd: elk product verenigt design met gebruiksgemak. Praktisch waar nodig, stijlvol waar mogelijk.
"Bij Tiger gaat het al 75 jaar om slimme en mooie oplossingen voor in de badkamer en het toilet", zegt Dirk Kuijpers, Marketing Manager bij Coram. "We willen het mensen thuis gewoon net wat makkelijker maken én mooier. Of je nu houdt van strak, warm of juist heel minimalistisch, we hebben voor iedereen wel iets dat past. Niet alleen praktisch, maar ook echt passend bij de stijl van nu."
© Xvaldes | Dreamstime
Denken én doen
Duurzaamheid zit bij Tiger in het DNA. Niet alleen in materiaalkeuze, maar ook in levensduur en ondersteuning. Tiger-producten zijn gemaakt om jarenlang mee te gaan, met volop mogelijkheden voor vervanging en onderhoud. Zo draagt het merk bij aan een circulaire badkamer, waarin behouden belangrijker is dan vervangen.
Meer dan producten: ook ondersteuning voor retail en e-commerce
Tiger is actief in vrijwel alle Europese landen en online wereldwijd. Achter het merk staat een team dat niet alleen producten ontwikkelt, maar ook meedenkt met retail en e-commerce, van databeheer en contentcreatie tot winkelpresentaties. Zo blijft het merk relevant, zichtbaar en betrouwbaar in elk verkoopkanaal.
Meer informatie:
Tiger
www.tiger.nl