Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wibra boekt opnieuw recordjaar

Wibra heeft in 2024 opnieuw een recordjaar neergezet. De Nederlandse retailer realiseerde een bruto-omzet van €286 miljoen, een stijging van 22,7% ten opzichte van 2023. De operationele winst steeg met 35,6% naar €12,7 miljoen.

© Wibra

"Ik ben enorm trots op wat we samen hebben bereikt", zegt CEO Bas Duijsens. "Dit is het bewijs dat onze formule meer is dan alleen betaalbare prijzen. We combineren eigentijds winkelen met een relevant aanbod en blijven trouw aan onze kernwaarden. Dankzij de inzet van iedereen binnen ons bedrijf én het vertrouwen van onze klanten mogen we met recht terugkijken op een uitzonderlijk sterk jaar."

Groei
Na een like-for-like omzetgroei van 9% in 2023, steeg deze in 2024 naar 11,3%. Dat betekent dat ook bestaande winkels structureel beter presteren. Klanten waarderen de vernieuwde look & feel, het assortiment en het merk. "We zijn relevanter dan ooit voor steeds meer mensen", aldus Duijsens.

In 2024 opende of heropende Wibra in totaal 48 winkels, waarvan 31 volledig nieuw. In oktober werd bovendien de eerste vestiging in Frankrijk geopend. Deze expansie sluit naadloos aan bij Wibra's strategie om dicht bij de klant te zijn en in te spelen op de groeiende vraag naar toegankelijke, betaalbare winkels.

Vooruitblik
Bas Duijsens: "We zetten deze indrukwekkende groei voort. We mikken op een verdere stijging van de like-for-like omzet en hebben in 2025 maar liefst 58 additionele winkels op de planning. Tegelijkertijd investeren we flink in de achterkant van de organisatie: we digitaliseren verder, vergroten onze schaal en maken een stevige professionaliseringsslag. Zo versterken we het fundament voor onze groei. Maar we blijven vooral trouw aan onszelf en doen waar we goed in zijn: een actueel en betaalbaar assortiment bieden, zodat élk huishouden mee kan doen."

Meer informatie:
Wibra
www.wibra.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer