Tijdens Trends Up West, die plaatsvond van zaterdag 28 tot en met maandag 30 juni 2025 in Areal Böhler in Düsseldorf, bezochten meer dan 3100 professionals uit de lifestylebranche het eerste inkoopmoment van de tweede jaarhelft. "Het was fantastisch om de positieve energie door de hele beurs te voelen", laat projectmanager Christian Kasch weten.
© Trends Up West
Gedurende drie dagen presenteerden 303 exposanten met in totaal 450 merken hun collecties in twee volledig gevulde hallen van samen 15.000 vierkante meter. Door de drukte werd ook de Pumpenraum, normaal gebruikt als Coffee Lounge, ingezet als extra tentoonstellingsruimte. Ondanks temperaturen van boven de 30 graden steeg het bezoekersaantal, met maandag als sterkste beursdag.
Volgens Willo Blome (blomus), medeorganisator namens Florian Burghard (sompex) en Marco Hübecker (fleur ami), is het evenement uitgegroeid tot een platform "dat inspiratie biedt en tegemoetkomt aan de behoeften van veel retailers," aldus Blome.
De beurs trok exposanten uit twaalf landen, waaronder 25 uit Nederland, twee uit België en één uit Luxemburg. De samenwerking met de Nederlandse vakbeurs showUP droeg bij aan internationale uitbreiding. Ook influencers waren zichtbaar aanwezig en versterkten de online impact: op Instagram werd een bereik van circa 500.000 views genoteerd.
Het aanbod omvatte onder andere de segmenten 'Home, Deco & Fashion', 'Gift & Paper', 'Cook, Eat & Drink' en 'Outdoor & Living'. De beurs werd afgesloten met een informeel samenzijn op zaterdagavond, dat volgens velen bijdroeg aan de ontspannen sfeer die het evenement kenmerkt.
Meer informatie:
Trends Up West
www.trendsupwest.com