Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Flos B&B Italia wil merken één voor één verkopen

Flos B&B Italia Group heeft bekendgemaakt dat het van plan is zijn merken één voor één te verkopen. Dit maakte Piero Gandini, executive chairman van de Italiaanse luxe meubelgroep, duidelijk tijdens de 11e editie van de Pambianco Design Summit. Gandini gaf aan dat de twee Deense merken binnen de groep, Louis Poulsen en Audo Copenhagen, mogelijk samen worden verkocht, afhankelijk van de interesse van investeerders.

© Wonen360.nl

Gandini, die in 2019 aftrad als CEO en voorzitter vanwege strategische meningsverschillen, keerde dit jaar terug bij Flos B&B Italia. Hij benadrukte dat het doel is om elke onderneming eerst te versterken voordat ze worden afgestoten. "Wat ik met de investeerders heb afgesproken, is dat we, na stabilisatie van elk bedrijf, deze kunnen verkopen op basis van gereedheid en kwaliteit", aldus Gandini. Hij noemde specifiek de mogelijkheid dat sommige kopers interesse zouden hebben in twee bedrijven tegelijk, gezien de Deense achtergrond van Audo Copenhagen en Louis Poulsen.

De groep omvat naast deze merken ook B&B Italia, Maxalto, Arclinea, Azucena en Flos, met een sterke focus op erfgoed en geschiedenis. Gandini beschouwt de culturele verantwoordelijkheid die komt kijken bij het beheren van iconische Italiaanse merken als essentieel. Sinds zijn terugkeer heeft hij de leiding overgenomen na het vertrek van voormalig CEO Daniel Lalonde, die een belangrijke rol speelde in het samenbrengen van de merken onder één paraplu en het openen van een groot filiaal in New York.

Bron: WWD

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer