Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alex Scherff van Woodvision B.V.:

'Onze gezamenlijke ambitie is dé marktleider in de Nederlandse tuinhoutsector te worden'

Wat in 2001 begon als een tuinhoutgroothandel, is inmiddels uitgegroeid tot een gevestigde naam binnen de sector. Met de recente aanstelling van algemeen directeur Martin Suijker zet Woodvision een frisse stap richting de toekomst. "Met zijn frisse blik en ondernemersmentaliteit werkt hij samen met het team aan de verdere groei van Woodvision", vertelt Manager Categorymanagement & Marketing, Alex Scherff. "Onze gezamenlijke ambitie? Dé marktleider worden in de Nederlandse tuinhoutsector."


Nieuwe algemeen directeur Martin Suijker van Woodvision B.V.

Kwaliteit
Woodvision richt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardig tuinhout en aanverwante producten. De passie voor hout is voelbaar binnen elke schakel van het bedrijf. "Duurzaamheid, vakmanschap, innovatief vermogen en betrouwbaarheid vormen daarbij de kern", aldus Alex.

Met hun merken Woodvision, Hillhout en het onderhoudsvrije NewTechWood inspireert het bedrijf klanten om buitenruimtes te transformeren tot comfortabele en duurzame leefomgevingen. Vanuit de locatie in Kampen beheert Woodvision een groot deel van het productieproces zelf, van ontwerp tot verduurzaming, wat zorgt voor optimale controle op kwaliteit én flexibiliteit.


Henry van Dieren, de logistiekmedewerker van Woodvision B.V.

Waarden
Volgens Alex is het succes van Woodvision te danken aan een stevige set waarden: "Betrokkenheid, betrouwbaarheid, vakmanschap en duurzaamheid vormen de kern van wie we zijn. We zijn er voor onze klanten en voor elkaar."

Duurzaamheid wordt breed opgevat: van bewuste materiaalkeuze en lange levensduur van producten tot het bouwen aan langdurige klantrelaties. "We investeren in samenwerking op de lange termijn, omdat we geloven dat je samen verder komt."

Simpel idee
Nieuwe producten ontstaan bij Woodvision vanuit signalen uit de markt of interne observaties. "Een nieuw product begint vaak met een simpel idee", legt Alex uit. "Onze Category Managers gaan dan aan de slag en werken samen met collega's van productie tot sales."

Na de ontwerp- en prototypefase worden de producten uitvoerig getest, op kwaliteit, montagegemak én weerbestendigheid. Pas als alles klopt, volgt de marktintroductie. "Elk jaar, nog voordat het tuinseizoen begint, lanceren we onze nieuwe producten in één keer. Zo geven we klanten voldoende tijd om hun assortiment hierop aan te passen."


De productie van een eigen bedacht idee.

Groeimotor
De klantenkring van Woodvision bestaat uit professionals uit de tuinbranche: houthandelaren en specialistische bouwcentra, zowel in Nederland als daarbuiten. "We werken graag samen met bedrijven die net als wij geloven in kwaliteit, service en een lange termijn samenwerking", zegt Alex.

Voor de komende jaren ziet Woodvision vooral kansen in verdere groei binnen Nederland. "Door ons assortiment en onze service nóg beter af te stemmen op de behoeften van onze klanten, kunnen we samen sterker worden", aldus Alex. Tegelijkertijd blijft het bedrijf alert op internationale kansen.


De werknemer van Woodvision B.V. hard aan het werk in de machinaal.

Alex ziet de rol van buitenruimtes veranderen. "De tuin of het balkon is allang niet meer alleen 'buiten'. Het is een plek geworden om te ontspannen, te werken of samen te zijn."

Die trend brengt ook meer aandacht voor duurzaamheid met zich mee. "Consumenten willen weten waar materialen vandaan komen, hoe lang iets meegaat en of het verantwoord is geproduceerd. Die bewustwording juichen we toe, en daar willen we als Woodvision ook echt een bijdrage aan leveren."


Mooi voorbeeld van wat een tuin kan worden met de producten van Woodvision B.V.

Hoewel Alex nog niet alles kan onthullen over aankomende innovaties, geeft hij een klein voorproefje: "De nieuwe producten sluiten naadloos aan bij de vormen en materialen van nu en passen perfect bij de waarden waar we voor staan, namelijk gemak, duurzaamheid en stijlvolle oplossingen voor de tuin."

Meer informatie:
Woodvision B.V.
Haatlanderdijk 55
8263AP Kampen
+31 (0)38 333 6710
[email protected]
www.woodvision.nl