Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dekker Zevenhuizen deelt ambitieus MVO-rapport: 'Op weg naar 100 jaar, iedere dag duurzamer'

Dekker Zevenhuizen bewijst dat maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) bij het familiebedrijf meer is dan een modewoord. Met het onlangs gepubliceerde MVO-rapport geeft de Nederlandse specialist in maatwerkbladen, meubeldelen en keukenaccessoires een heldere inkijk in de duurzame koers richting 2030, het jaar waarin het bedrijf haar 100-jarig bestaan viert.

In het rapport komen zes pijlers naar voren die de kern vormen van Dekkers MVO-beleid. Van circulaire materialen tot goed werkgeverschap: de ambitie is voelbaar én meetbaar.
1. Duurzame materialen
Minimaal 50% van alle maatwerkbladen is inmiddels circulair geproduceerd.
2. CO₂-neutrale productie
Dekker produceert op alle locaties volledig CO₂-neutraal.
3. Zorg voor het milieu
Milieuvriendelijkheid staat centraal: er is geen sprake van milieuvervuiling tijdens het productieproces.
4. Goed werkgeverschap
Veilige, gezonde en toekomstbestendige werkomstandigheden zijn standaard voor de medewerkers.
5. Maatschappelijk verantwoord inkopen
80% van het inkoopvolume voldoet aan strenge eisen op het gebied van arbeidsomstandigheden en milieueffecten.
6. Betrokken en betrouwbaar ondernemen
Dekker wil als koploper in MVO een transparante, eerlijke partner zijn voor klanten, leveranciers en andere zakelijke relaties.

Deze zes speerpunten zijn uitgebreid toegelicht in het rapport, dat ook extern wordt gecontroleerd voor extra transparantie en betrouwbaarheid.

Familiewaarden
Sinds de oprichting in 1930 is Dekker uitgegroeid tot een gevestigde naam binnen de interieur- en keukenbranche. Met vijf productielocaties in Nederland en verkooporganisaties in o.a. België, Duitsland en Zweden levert het bedrijf hoogwaardige oplossingen op maat. Innovatie, service en klantgerichtheid gaan daarbij hand in hand – van ontwerp tot aftersales.

Een belangrijk kenmerk van Dekker is de focus op de lange termijn. Als onafhankelijk familiebedrijf draait alles om continuïteit. Geen jacht naar snelle winst, maar stabiele groei door slimme investeringen in mensen, middelen en innovatie. De focus op circulaire producten onderstreept deze duurzame mindset.

Gewoon doen
Bij Dekker geen grote woorden, maar concrete daden. Onder het motto 'Gewoon doen' werkt het team elke dag aan betere producten, efficiëntere processen en duurzamere keuzes. Die no-nonsense mentaliteit is kenmerkend voor de open, oplossingsgerichte cultuur binnen het bedrijf.

Dekker stimuleert ondernemerschap én risicobeheersing. Juist op het snijvlak van innovatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid ontstaan volgens het bedrijf nieuwe kansen. Het bedrijf ontwikkelt daarom actief producten en diensten die passen binnen een circulaire economie, terwijl interne en externe controles (zoals audits en certificeringen) zorgen voor grip op niet-financiële risico's, waaronder CO₂-reductie.

Met het oog op 2030, het jaar van de internationale duurzaamheidsdoelstellingen én het 100-jarig jubileum, zet Dekker Zevenhuizen vol overtuiging in op een toekomst waarin mens, milieu en ondernemerschap in balans zijn.

Benieuwd naar het volledige MVO-verslag? Kijk op duurzaam.dekkerzevenhuizen.nl of download het rapport direct via de website.

Meer informatie:
Dekker Zevenhuizen
Nijverheidscentrum 2
2761 JP Zevenhuizen
Tel. 088 233 5519
[email protected]
www.dekkerzevenhuizen.nl