Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Daan Antonissen: 'Investering in goede verkopers is niet duurder'

Iedere winkel heeft die ene verkoper; wat als je er twee of drie van had?

Elke woonwinkel kent hem wel: die ene verkoper die klanten volledig in de watten kan leggen, de sfeer aanvoelt en keer op keer met een order komt aanlopen. Geen loze verkooppraatjes, maar oprechte interesse in de klant en in het vak en scherp commercieel inzicht.

Maar wat als je niet één, maar twee of drie van die verkopers in de winkel had staan? Wat zou dat doen met je omzet, je klanttevredenheid en je team? ProSale stelt die vraag dagelijks. "En nog belangrijker: we leveren het antwoord", laat mede-oprichter Daan Antonissen weten.

"Wat het verschil is tussen een goede en een normale verkoper?", herhaalt hij de vraag. "Nou, nog steeds wordt er gedacht dat goede omzet een kwestie van voldoende bezetting is. Maar de realiteit is: die ene goede verkoper is verantwoordelijk voor het grootste deel van de omzet."



Waar zit dat verschil en hoe kan dat?
Daan: "Het verschil zit hem in motivatie, energie en mensenkennis. Een goede verkoper luistert naar de klant en weet wanneer de klant tot aankoop wilt overgaan. Hij of zij luistert eerst en stelt dan pas vragen, probeert er achter te komen wat de klant écht nodig heeft, zorgt dat klanten zich gehoord en begrepen voelen en sluit niet altijd sneller, maar wel vaker en met hogere orderwaarde.
Waar een gemiddelde verkoper de klant te woord staat, zorgt een topverkoper voor beleving, vertrouwen en dus een blije klant. En dat zie je terug in de cijfers.
Wist je dat topverkopers gemiddeld 1,8 tot 2,3 keer zoveel omzet genereren dan hun collega's, op exact dezelfde winkelvloer?"

Jij bent nauw betrokken bij ProSale. Waarom kiezen woonwinkels voor jouw organisatie?
Daan: "Met grote klanten vanuit de hele branche wonen bewijzen wij een oplossing te hebben gevonden voor niet goed bezette woonwinkels. Waarom kiezen die grote woonwinkels voor ons? Omdat we bij ProSale maar één ding doen: verkopers leveren aan woonwinkels. Geen breed portfolio met branches van supermarkten tot tankstations, maar 100% focus op de woonbranche. Dat betekent dat we jouw vraag snappen: de klantreis, de bezetting, het belang van vertrouwen, advies, geduld en timing."

Volgens Daan selecteert ProSale verkopers op basis van de volgende elementen:
- Affiniteit met wonen, interieur en klantbeleving
- Flexibele inzetbaarheid
- Passend bij jullie stijl van verkopen
- Verkoopervaring

Geen stapel CV's
"Bij ons krijg je geen stapel CV's waar je zelf doorheen moet bladeren. Wij zoeken, selecteren en plaatsen verkopers die écht het verschil maken en dat hebben bewezen. Wonen is emotie, verkopen doe je met gevoel. Of het nu gaat om een hoekbank van 3000 euro of een keuken volledig op maat van 25.000: klanten kopen met hun gevoel", weet ook Daan.

Met andere woorden: een goede verkoper begeleidt de klant, voelt aan waar de klant over twijfelt, neemt die twijfelt weg en zorgt dat mensen tevreden én blij vertrekken. Daan: "En juist daar zit het verschil. Een investering in goede verkopers is niet duurder, het is juist goedkoper per euro omzet. En het geeft rust en sfeer in je team, mensen die hun werk leuk vinden zijn vrolijk."

"Iedere winkel heeft die ene verkoper die altijd scoort. Onze vraag is: Wat als je er twee of drie van had? In een online tijdperk waarin fysieke winkels zicht moeten onderscheiden van de online wereld, is het belangrijker dan ooit om te investeren in die onderscheiding, en dat zijn de verkopers op de vloer."



Meer informatie:
ProSale Retail
Graaf Engelbertlaan 75
4837 DS Breda
+31 852127554
[email protected]
www.pro-sale.nl