Voor het eerst gaat het jonge en snelgroeiende merk Greenmoods zijn debuut maken op een vakbeurs: Trendz Najaar. Een spannende, maar bewuste stap, vertelt accountmanager Kaeso Oosters. "Trendz is relatief kleinschalig, wat het voor ons een laagdrempelige manier maakt om in te stappen. Het geeft ons de mogelijkheid om te ontdekken wat wel en niet aanslaat, zonder direct grote risico's te nemen."
© Greenmoods
Mede-eigenaar Sven van Rozendaal en mede-eigenaar Didier van Wiligenburg.
De basis
Greenmoods is gespecialiseerd in hoogwaardige kunstplanten voor de interieurbranche. De basis werd gelegd door Sven van Rozendaal, die zo'n vijftien jaar geleden begon met het inkopen van kunstplanten. "In die tijd was er weinig aanbod van hoge kwaliteit. Daarom besloot Sven zelf het verschil te maken, en begon hij met een paar planten vanuit een schuurtje", aldus Kaeso. Inmiddels beschikt het bedrijf over een eigen magazijn én een showroom in Rotterdam. "Daar ontvangen we klanten graag persoonlijk. Ze kunnen direct producten meenemen of bestellen, letterlijk op de stoep."
© Greenmoods
De collecties van kunstbloemen van Greenwoods.
Kwaliteit
Sinds zo'n drie à vier jaar geef Greenmoods de huidige naam. De focus ligt sindsdien op het leveren van kunstplanten aan onder andere interieurstylisten, projectinrichters, detaillisten en bloemisten. "Wij lopen zelf in de fabriek rond om te zien hoe we producten verder kunnen verbeteren. Die betrokkenheid zie je terug in onze kwaliteit", zegt Kaeso.
Maar naast het product staat ook de klant centraal. "We hebben korte lijnen en denken actief mee. Geen minimale bestelhoeveelheden, altijd bereikbaar, zelfs in het weekend. Dat persoonlijke contact zorgt voor binding. We willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken."
© Greenmoods
De kunstplanten en moscollectie voor aan de wand.
Groeikansen en toekomstplannen
Greenmoods ziet volop kansen in de komende jaren, zowel in binnen- als buitenland. Een rebranding is inmiddels in gang gezet, inclusief een nieuw logo en een vernieuwde website. Het logo en de website zijn ondertussen live gegaan. "We willen ons nog professioneler positioneren. Daarnaast kijken we naar uitbreiding richting Duitsland. Ik spreek zelf redelijk goed Duits en heb al wat contacten daar", zegt Kaeso.
De internationale ambities worden ondersteund door een goede productie- en logistiek netwerk. "Onze producten komen voornamelijk uit China, waar we samenwerken met vaste partners. Die continuïteit en betrouwbaarheid is voor ons essentieel."
Het assortiment is breed ingericht. Er zijn keuzes van kunstplanten tot bloemen en boeketten, maar wat elkaar aanvult zijn de plantenbakken en vazen. Op deze manier kunnen ze een compleet pakket aanbieden.
© Greenmoods
De volledig gevulde wand met kunstplanten op locatie.
Samenwerking
Greenmoods werkt samen met verschillende partijen, waaronder projectleveranciers, bloemisten en ontwerpers. "We denken graag mee in het ontwerptraject en bieden ook hulp bij installaties aan. Dat maakt ons een complete partner voor interieurprofessionals."
Volgens Kaeso zal de vraag naar kunstgroen de komende jaren alleen maar toenemen. "Mensen zoeken gemak, zeker in een tijd waarin wonen, werken en recreëren steeds meer in elkaar overlopen. Onze producten bieden sfeer en onderhoudsgemak. De concurrentie groeit, maar we zijn goed gepositioneerd." Ook blijven ze flexibel inspelen op prijsontwikkelingen en trends.
Naamsbekendheid
Greenmoods hoopt met deelname aan Trendz Najaar niet alleen naamsbekendheid te vergroten, maar ook waardevolle feedback op te doen. "We zien deze beurs als een startpunt. Daarna willen we ook andere beurzen bezoeken, zoals de Christmasworld in Duitsland. Dit is pas het begin."
Meer informatie:
Greenmoods B.V.
Andries Copierhof 4
3059LM Rotterdam
+31 (0)10 322 0091
[email protected]
www.greenmoods.nl