Een succesvolle crowdfundingcampagne heeft €15.000 opgeleverd, als onderdeel van een achtergestelde lening die, met aanvullende steun van Trividend Provincie Antwerpen, zal oplopen tot €60.000. De middelen worden ingezet voor de ontwikkeling van een nieuwe, circulaire collectie en de verdere versterking van de sociale impact van het merk. Het Belgische meubelmerk Sofar kan hiermee zijn volgende groeifase aanvatten.
Sofar is het eerste Belgische designlabel dat circulaire sofa's ontwerpt én produceert in eigen land. De producten zijn modulair, duurzaam en bedoeld om generaties lang mee te gaan. Oprichtster en CEO Nele Vlaeminck noemt de succesvolle campagne "veel meer dan een bedrag op de teller". In haar eigen woorden: "Het is een bevestiging dat jullie achter een duurzame toekomst staan. Dat jullie geloven in meubels die met zorg worden gemaakt, lang meegaan en mooi blijven."
De opgehaalde middelen vormen de financiële basis voor "Sofar 2.0", een volgende fase waarin het bedrijf zijn missie uitbreidt. De plannen omvatten onder meer de lancering van een nieuw instapmodel, een budgetvriendelijke sofa die trouw blijft aan de duurzame principes en de verdere ontwikkeling van het modulaire systeem. Vlaeminck benadrukt: "We zijn volop in beweging, en dit geeft ons net dat extra duwtje vooruit."
De lening wordt mede mogelijk gemaakt door Trividend Provincie Antwerpen, dat het opgehaalde bedrag verviervoudigt. Ook Growfunding speelde een rol in het realiseren van de campagne.
Meer informatie:
SOFAR
Showroom op afspraak
Zavelstraat 1
2870 Breendonk
[email protected]
www.sofar.club