Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

MercuryFlooring slaat nieuwe weg in: managementteam neemt roer over van oprichter

Het managementteam van MercuryFlooring, Europees marktleider in deurmatten, tapijttegels en maatwerk vloerbekleding, heeft via een management buy-out een meerderheidsbelang verworven. Oprichter en hoofdaandeelhouder Rik Dewinter verdeelt voortaan het eigenaarschap gelijk met drie van zijn topmanagers: COO Michel Verstraeten, CFO Lorenzo Boulaert en commercieel directeur Alexander Broos. Elk van de vier bezit voortaan 25 procent van de aandelen.


Het vierkoppige managementteam van MercuryFlooring.

De transactie, bekendgemaakt tijdens de Flanders Flooring Days, luidt ook een verschuiving in het dagelijks bestuur in. Dewinter, die sinds 1987 aan het roer staat, blijft betrokken bij de strategische koers, maar draagt de operationele leiding over. Alexander Broos neemt het CEO-schap op zich, naast zijn huidige verantwoordelijkheden voor sales en marketing. Verstraeten blijft COO en Boulaert blijft CFO.

MercuryFlooring is gevestigd in Waregem en telt ongeveer honderd medewerkers. De productie vindt plaats in West-Vlaanderen en staat bekend om een hoge mate van automatisering gecombineerd met maatwerk. Het familiebedrijf exporteert naar circa dertig landen en levert zowel standaardproducten als private label en contractoplossingen voor de professionele markt.

"Het stemt me tevreden dat het bedrijf wordt voortgezet door mensen die de organisatie en haar klanten door en door kennen," zegt Dewinter. "We delen dezelfde waarden, en dat biedt vertrouwen voor een duurzame toekomst." Volgens de nieuwe CEO blijft innovatie centraal staan: "We werken vandaag aan oplossingen die over drie tot vijf jaar het verschil zullen maken."

Bron: Made-In

Publicatiedatum: