De twintigste editie van Design District, die op 21, 22 en 23 mei 2025 plaatsvond in de iconische Van Nelle Fabriek in Rotterdam, werd opnieuw gekenmerkt door een sterke inhoud, hoge kwaliteit en veel enthousiasme onder bezoekers en deelnemers. Met bijna 200 toonaangevende interieurmerken en een opvallend aandeel nieuwe en teruggekeerde exposanten (25%) was de sfeer op de beursvloer fris, vernieuwend en bijzonder dynamisch. Dat laat de organisatie weten.
Kijkje in de stand van mFLOR tijdens Design District 2025. FOTO ILCO KEMMERE
Hoewel het aantal bezoekers dit jaar 11 procent lager uitviel dan vorig jaar (6.395 ten opzichte van 7.184 in 2024), was de kwaliteit van het publiek onverminderd hoog. De organisatie spreekt van een scherp gefocust gezelschap met oprechte interesse, waarmee volop nieuwe contacten zijn gelegd, bestaande relaties zijn aangehaald en menigeen vol inspiratie huiswaarts keerde.
Stevig randprogramma
Design District 2025 bood meer dan alleen een visueel aantrekkelijke beursvloer. Een inhoudelijk sterk en prikkelend programma, verzorgd in samenwerking met onder meer De Interieur Club, bni, de Biophilic Design Academy en INretail in samenwerking met VIIA, gaf bezoekers de kans zich te verdiepen in thema's als circulariteit, biophilic design, AI in interieur en trendvoorspellingen. Talks, interactieve workshops en lezingen zorgden voor verdieping en nieuwe perspectieven.
Het nieuwe bad Lily van JEE-O was tijdens het event niet te missen. FOTO ILCO KEMMERE
Beperkte ruimte
Ondanks dat de beschikbare ruimte in de Van Nelle Fabriek sinds 2024 beperkt is tot twee hallen, blijft deze monumentale locatie onverminderd goed aansluiten bij het karakter van de beurs. De efficiënte indeling, sterke selectie op kwaliteit en de buitenopstelling van horeca droegen ook dit jaar bij aan een prettig beursritme.
Vooruitblik op 2026
De eerste aanmeldingen voor Design District 2026 zijn inmiddels al binnen. Na de zomervakantie start de organisatie met de selectieprocedure voor deelnemers en de verkoop van standruimtes. De focus blijft daarbij liggen op noviteiten en kwaliteit – dé succesfactoren van het evenement.
Meer informatie:
Design District
www.designdistrict.nl