Na vier jaar afwezigheid is Not Only White opnieuw aanwezig op Design District. CEO Peter Callens stond met trots op de beursvloer van Design District met de nieuwste toepassingen van hun kenmerkende product, microtopping, te tonen. Het is niet de eerste keer dat het merk op Design District te zien is: vier jaar geleden maakte het al indruk, toen nog als Nederlands merk onder leiding van oprichter Marike Andeweg.
CEO Peter Callens (rechts) met zijn zoon Lander.
Fusie
Inmiddels is er veel veranderd. Na een fusie is het merk verhuisd van Amsterdam naar het Belgische Oostende, waar Callens het roer heeft overgenomen. De visie is echter grotendeels hetzelfde gebleven: minimalistisch, op maat gemaakt sanitair met een onderscheidende afwerking.
De specialiteit van Not Only White is microtopping, een volledig met de hand aangebrachte, ultradunne cementlaag die geschikt is voor wastafels, vloeren en zelfs muren. "Het aanbrengen duurt ongeveer vier uur en gebeurt helemaal met de hand", vertelt Peter. "Het resultaat is een solide, naadloos oppervlak dat bestand is tegen intensief gebruik en niet verkleurt. Zelfs een schuurspons met Jif is geen probleem."
Bad en wastafel met de microtopping.
Uiteenlopende projecten
Not Only White levert maatwerkoplossingen voor uiteenlopende projecten. Als voorbeeld noemt Callens met gepaste trots de wastafels die het bedrijf heeft geleverd aan de stadions van Feyenoord. "Dat is toch een mooie referentie in de branche."
Tijdloos
Hoewel de verwachtingen voor de toekomst positief zijn, merkt Peter dat de markt momenteel onvoorspelbaar is. Toch blijft hij vertrouwen houden in de kracht van het product en het ambachtelijke proces dat eraan ten grondslag ligt. "We onderscheiden ons door microtopping. Het is tijdloos, duurzaam en uniek, precies wat veel architecten en interieurontwerpers zoeken."
Meer informatie:
Not Only White
IJslandstraat 8 / 2
8400 Oostende
+32 (0) 476 61 18 36
[email protected]
www.notonlywhite.com