Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Jack Kleppe, oprichter van Go Grow Dutch

'Ik help wereldwijde woon- en interieurmerken floreren in de Benelux'

Go Grow Dutch is een jaar geleden opgericht als partner voor internationale bedrijven in de woon- en interieursector die hun export willen uitbreiden door kansen te benutten op de Nederlandse of in de Benelux-markt.

Met jarenlange ervaring in de woninginrichtingssector weet Jack Kleppe wat er nodig is om als internationaal merk door te breken op nieuwe markten. Na een succesvolle carrière als Head of Sales Benelux & France bij Actona Group richtte hij Go Grow Dutch op, een adviesbureau dat buitenlandse bedrijven in de woninginrichtingssector helpt hun export naar Nederland en de Benelux te vergroten.

"Ik wilde iets opbouwen op het snijvlak van wat ik graag doe, waar ik goed in ben, wat echte waarde creëert voor klanten en wat iets nieuws te bieden heeft."

Oprichter Jack Kleppe van Go Grow Dutch.

Van sectorleider tot onafhankelijk adviseur
Nadat hij zijn functie bij het bedrijf had neergelegd, nam Kleppe de tijd om na te denken over zijn volgende stap. "Ik stelde mezelf vier belangrijke vragen: Wat wil ik echt doen in de komende jaren? Waar ben ik goed in? Wat creëert waarde voor klanten? En wat voegt echt iets nieuws toe, in plaats van alleen maar meer van hetzelfde?", legt hij uit.

Het resultaat was Go Grow Dutch, een adviesbureau dat zich richt op sales en business development voor internationale fabrikanten en grossiers in de woon- en interieursector die onbenut potentieel zien in de Nederlandse en Benelux-markten.

Een markt vol onbenut potentieel
"Ik heb jarenlang met buitenlandse bedrijven gewerkt", zegt Kleppe. "En ik was vaak verbaasd over hoeveel geweldige fabrikanten en grossiers er in Europa en daarbuiten zijn, die succesvol zijn in hun eigen land, maar nauwelijks aanwezig zijn in Nederland of de Benelux."

"Er is hier zoveel zakelijk potentieel, in een markt met 30 miljoen welvarende consumenten. Als je een solide speler bent met de juiste aanpak, is er ruimte voor je." Wat houdt veel bedrijven tegen? "Meestal is het een gebrek aan kennis van de lokale markt", zegt hij. "Welke retailers zijn belangrijk? Wat is hun positionering? Hoe werken ze het liefst samen met leveranciers? En met wie moet je praten als je je wilt presenteren en zaken wilt doen?"

Dat is precies waar Go Grow Dutch om de hoek komt kijken, met lokale expertise, gestructureerde strategieën voor markttoetreding en praktische ondersteuning bij bedrijfsontwikkeling.

Lees hier het complete interview