Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Laurent Catelas, Head of Export Sales van THG Paris:

"In vijf jaar hebben we een duidelijke koerswijziging ingezet met nieuwe designlijn"

"In de afgelopen vijf jaar hebben we binnen Europa een duidelijke koerswijziging ingezet met een nieuwe designlijn", vertelt Laurent Catelas, Head of Export Sales van THG Paris, een fabrikant van luxe badkamerkranen en accessoires. De vernieuwde producten zijn uitsluitend bedoeld voor de Europese markt. "Onze klassieke ontwerpen blijven we verkopen in onder meer de Verenigde Staten, China en het Midden-Oosten. Maar voor Europa hebben we bewust gekozen voor een meer ingetogen, hedendaagse uitstraling."

Het Franse merk is wereldwijd actief en staat al decennialang bekend om zijn aandacht voor afwerking, materiaal en ontwerp. In Nederland is THG al 35 jaar vertegenwoordigd.


Wastafel met een nieuwe uitvoering van de gouden kraan in het Van der Valk hotel Houten, foto gemaakt door Peter van Geest.

De nieuwe collectie die op Desgin District werd getoond is minimalistisch vormgegeven, maar bevat subtiele designelementen. Een voorbeeld hiervan zijn de ringen op de kraanknoppen. Deze zijn ontworpen door een Franse designer en symboliseren kringen in het water. "Het zijn details die niet direct opvallen, maar wel betekenis toevoegen aan het product", aldus Laurant.


Gouden doucheknop met een speciale uitvoering in het Van der Valk hotel Houten, foto gemaakt door Peter van Geest.

Traditie en vernieuwing
Hoewel het merk meer dan 70 jaar bestaat en een sterke reputatie heeft opgebouwd met traditionele luxe ontwerpen, laat THG Paris met deze koers zien dat het ook inspeelt op veranderende esthetische voorkeuren en projectvereisten in Europa. Volgens Ed Arnst sluit de nieuwe benadering beter aan op de vraag in de Europese markt, waar interieurarchitecten en projectontwikkelaars steeds vaker kiezen voor eenvoud, tactiliteit en materiaalexpressie.

De kracht van THG Paris zit niet alleen in het ontwerp, maar ook in de variatie aan afwerkingen en combinaties. "We bieden momenteel 27 verschillende afwerkingen, van gepolijst goud tot geborsteld nikkel en matzwart", zegt Arnst. "Het bijzondere is dat al die afwerkingen onderling te combineren zijn. Dat biedt architecten veel ontwerpvrijheid, zeker in maatwerkprojecten."


Prachtige kraan boven het bad in het Van der Valk hotel Houten, foto gemaakt door Peter van Geest.

Focus op hospitality
De nieuwe lijn van THG Paris is op dit moment vooral zichtbaar in de hospitalitysector. Het bedrijf werkt onder meer samen met Van der Valk Hotels aan nieuwe badkamerinrichtingen. De keuze voor hotels is volgens Catelas bewust: "We richten ons op toepassingen waar beleving en functionaliteit samenkomen. Hotels bieden daar de perfecte context voor."

Met het Europese design, de uitgebreide materiaalkeuze en een focus op projectmatige toepassingen, positioneert THG Paris zich opnieuw binnen een veranderende markt. Daarbij blijft de link met het Franse vakmanschap en de historie van het merk nadrukkelijk aanwezig, zonder dat dit de ontwikkeling van nieuwe vormen en toepassingen in de weg staat.

Meer informatie:
THG Paris
De Boeg 4H
2343 HK Oegstgeest
[email protected]
www.thgnederland.nl