Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bezorgproblemen zorgen voor verlaten winkelmandjes

Een aanzienlijk deel van de Nederlandse online shoppers rondt aankopen niet af vanwege zorgen rondom de bezorging. Dat blijkt uit onderzoek van verzendplatform Sendcloud onder duizend Nederlandse consumenten. Vooral hoge verzendkosten (59,4%) en trage levering (31,6%) zijn belangrijke afhaakredenen. Ook een gebrek aan duidelijke informatie en keuzevrijheid rond aflevermomenten speelt een rol. Dat meldt Twinklemagazine.

Eigen keuze
Opvallend is dat de snelheid van levering voor veel consumenten niet langer de hoogste prioriteit heeft. Ruim de helft (54,2%) vindt het belangrijker om zelf het bezorgmoment te kunnen kiezen. Deze verschuiving wijst op een groeiende behoefte aan flexibiliteit, waarbij gemak en controle zwaarder wegen dan snelheid.

Hoewel thuisbezorging met 72,3% nog altijd de voorkeur heeft, winnen alternatieve opties aan populariteit. Zo maakt bijna 30% van de consumenten gebruik van afhaalpunten en kiest 17,3% voor pakketkluizen. Meer dan een derde van de ondervraagden geeft aan bewust te winkelen bij retailers die deze flexibele aflevermogelijkheden bieden. Met name avondleveringen, tussen 18:00 en 20:00 uur, zijn in trek.

Logiesteke processen
Later deze maand verschijnt het volledige onderzoek in de E-commerce Delivery Compass 2025, met data van 8.000 consumenten uit acht Europese landen. Het rapport biedt handvatten voor retailers om hun logistieke processen beter af te stemmen op de verwachtingen van de klant.

Bron: Twinklemagazine

Publicatiedatum: