Sven Bosschaart, oprichter van het bedrijf Zelesta, ziet zijn omzet dit jaar naar verwachting de 50 miljoen euro passeren. De 34-jarige ondernemer verkoopt wasbare dekbedden, een product dat hij niet zelf heeft uitgevonden maar dat hij succesvol opnieuw in de markt zette. Met piekmomenten van 2.500 bestellingen per dag groeide Zelesta de afgelopen jaren uit tot een toonaangevende speler in deze niche. Dat meldt De Ondernemer.
Bosschaart ontdekte het concept via Amazon Duitsland en verbeterde het product voor de Nederlandse markt. Zijn doel: het bed opmaken eenvoudiger maken. De slimme aanpak leidde al in de eerste week tot honderden orders. Inmiddels realiseert Zelesta een omzetgroei van honderden procenten per jaar en breidt het bedrijf uit met nieuwe magazijnen in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Bosschaart wil binnen vijf jaar heel Europa veroveren.
De ondernemer bouwde zijn expertise op door jarenlange ervaring met dropshipping en diverse webshops, maar pas met Zelesta vond hij écht succes. Om de Nederlandse groei verder te stimuleren, staat een samenwerking met BN'er Rob Geus op de planning.
Bron: De Ondernemer