Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lennart Mateboer: "Veel geïnvesteerd in automatisering"

Eurogros breidt flink uit met nieuwe bedrijfshal

Eurogros, de groothandel in vloerkleden opgericht in 1977 in Hoogeveen, heeft de afgelopen tijd een flinke uitbreiding doorgemaakt. Het bedrijf heeft niet alleen een nieuwe hal van 800 m² in gebruik genomen, maar heeft ook strategische investeringen gedaan in de planning en logistiek. Het resultaat: verbeterde efficiëntie en kortere levertijden.



Lennart Mateboer, de derde generatie van het familiebedrijf, heeft de laatste jaren een belangrijke rol gespeeld in de transformatie van Eurogros. Hij is sinds 2014 verantwoordelijk voor de digitalisering van het bedrijf en vervult daarnaast de rol van vertegenwoordiger. "Het bouwen van de nieuwe hal was op zich geen grote uitdaging. Het was binnen de kortste keren geregeld. De echte uitdaging lag in de achterliggende processen", aldus Mateboer.

De nieuwe hal biedt nu volop ruimte voor extra voorraad, en er is zelfs ruimte voor verdere uitbreiding. "We hebben de mogelijkheid om een extra verdieping bovenop de hal te bouwen", voegt Lennart eraan toe. Sinds de opening in maart is de hal volledig operationeel.

Verticale voorraadopslag
Een van de meest opvallende vernieuwingen in de nieuwe hal is de manier waarop de producten worden opgeslagen. Waar de meeste vloerkleden horizontaal worden opgeborgen, heeft Eurogros gekozen voor een systeem waarbij de vloerkleden verticaal in de stellingen liggen. Dit zorgt niet alleen voor een overzichtelijker magazijn, maar maakt het ook makkelijker voor het personeel om de producten snel en efficiënt uit de stellingen te halen.

"Een beetje trots"
Daarnaast heeft Eurogros zich het afgelopen jaar gericht op het optimaliseren van de logistieke processen. "We hebben veel geïnvesteerd in de professionalisering van onze organisatie door automatisering en optimalisatie. Deze inspanningen beginnen zich nu al uit te betalen. We kunnen nu per week 20% meer orders versturen, waardoor de levertijden aanzienlijk korter zijn geworden", vertelt Lennart Mateboer, die hier "toch wel een beetje trots" op is.

Dankzij de digitalisering en de focus op efficiëntie is het bedrijf klaar voor de toekomst. "Al zijn we er nog niet. We willen nog veel meer bereiken, maar we kunnen niet alles tegelijk doen. Stapje voor stapje gaan we voorwaarts", besluit Lennart.

Meer informatie:
Eurogros B.V.
Stephensonstraat 47
7903 AS Hoogeveen
0528 - 26 48 11
[email protected]
www.eurogros.nl