Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tv-programma Kassa beticht woonwinkel Avenida van valse beloftes

In mei 2024 bestelde Mirel een kast bij Avenida Interiors in Woonmall Alexandrium in Rotterdam. Ze deed een aanbetaling van 1150 euro, met de belofte dat de kast in september geleverd zou worden. Toen de levering in september uitbleef, nam Mirel contact op met de winkel en de bezorgservice van het bedrijf, maar kreeg alleen vage antwoorden en vertragingen te horen.

Na verschillende pogingen om duidelijkheid te krijgen, inclusief telefoontjes en e-mails naar de bezorgservice, besloot Mirel in december de koop te willen ontbinden. Avenida Interiors beloofde dat de kast uiterlijk in februari 2025 geleverd zou worden of anders het aankoopbedrag zou worden teruggestort. Toen februari verstreek zonder terugbetaling, schakelde Mirel de Belbus in.

Dit was niet de eerste keer dat het bedrijf in opspraak kwam. Eerder kreeg het bedrijf, toen nog bekend onder de naam Rofra Home, al drie keer negatieve aandacht van de Belbus in 2017, 2018 en 2021. Na het faillissement van Rofra Home in 2023, maakte het bedrijf een doorstart onder de nieuwe naam, maar bleef problemen met leveringen en klantenservice veroorzaken.

Op een gegeven moment besloot Mai, een vriendin van Mirel, haar te vergezellen naar de winkel om verhaal te halen. Na een chaotische situatie, waarbij een beveiliger werd ingeschakeld en zelfs de politie ter plaatse kwam, beloofde de winkelmedewerkster uiteindelijk de koop te ontbinden en het bedrag terug te storten.

Na enige tijd wachten voor de winkel, kreeg Mirel uiteindelijk haar geld terug. Zij is inmiddels van plan om haar zoektocht naar een nieuwe kast voort te zetten, maar de kans is groot dat dit niet bij Avenida Interiors zal zijn.