De markt voor rolgordijnen is volop in beweging. Uit de Raambekleding Marktmonitor 2025 blijkt welke aanbieders in Nederland het populairst zijn, gebaseerd op online zoekvolume van de afgelopen jaren. Het onderzoeksrapport presenteert een ranglijst van de 37 meest gezochte merken, winkelformules en handelsplatformen. Bekende namen als Gamma, Ikea, Leen Bakker en Veneta domineren de top-10, maar opvallend is vooral de sterke groeidynamiek van spelers als Veneta, Karwei en Jysk.
Naast aanbieders brengt het rapport ook de meest gezochte rolgordijnbreedtes in kaart – met 240 cm als koploper – en biedt het diepgaand inzicht in kleurvoorkeuren, materialen, toepassingen en meer. Een onmisbare bron voor iedereen die actief is in of interesse heeft in de raambekledingsbranche.
Een rolgordijn uit de collectie van BD Line®.
Belangrijkste aanbieders
Wie zijn de belangrijkste aanbieders van rolgordijnen in Nederland? Op basis van het zoekvolume van aanbieders (winkelformules, merken en handelsplatformen) toont het onderzoeksrapport een ranglijst van de 37 meest gezochte aanbieders van rolgordijnen. In de top-10 komen we namen tegen zoals Gamma, Hema, Hornbach, Ikea, Jysk, Karwei, Kwantum, Leen Bakker, Praxis, Velux en Veneta.
Afgelopen drie jaar
In de afgelopen drie jaar zag Veneta het zoekvolume met 68 procent meer toenemen dan het marktgemiddelde van aanbieders van rolgordijnen. Ook Lidl en Hornbach zagen het zoekvolume naar rolgordijnen flink boven het marktgemiddelde toenemen.
Verwachting komend jaar
Uit de Raambekleding Marktmonitor 2025 blijkt dat Veneta, Jysk en Karwei ten opzichte van de andere merken en winkelformules een zeer gunstige positie innemen qua ontwikkelingen in het zoekvolume. Veneta kent de sterkste relatieve groei en Karwei heeft de sterkste relatieve groeiversnelling. En Jysk heeft als wat grotere aanbieder beide indicatoren flink positief staan.
Meest gezochte breedtes
Als we kijken naar de meest gezochte breedtes van rolgordijnen, zien we dat de breedte 240 cm het meest voorkomt, op de voet gevolgd door 200 cm, 250 cm, 220 cm en 150 cm. De procentuele verdeling van de belangrijkste onderscheiden breedtes ziet er als volgt uit. De afgelopen drie jaar groeide het zoekvolume procentueel gezien het sterkst van de breedtemaat 220 cm.
Aandeel in het zoekvolume afgelopen vier jaar, breedte in centimeters.
Naast uitgebreide informatie over de aanbieders in de markt van rolgordijnen en breedtematen tref je in het onderzoeksrapport ook uitvoerige marktinformatie over ruimtes, kleuren, materialen, toepassingen, prijsgevoeligheid, zoekperiode en overige productkenmerken.
Meer informatie:
Van Es Marketing Services – marktdata.nl
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
[email protected]
www.marktdata.nl