Interface, Inc., een wereldwijd bedrijf in commerciële vloeroplossingen, heeft de financiële resultaten voor het eerste kwartaal van 2025 bekendgemaakt. Het bedrijf rapporteerde een omzet van $297,4 miljoen, een stijging van 2,6% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Op valuta-neutrale basis bedroeg de omzetgroei 4,1%.
De nettowinst kwam uit op $13,0 miljoen, wat resulteerde in een winst per aandeel (EPS) van $0,22. Gecorrigeerd voor bepaalde posten bedroeg de aangepaste nettowinst $14,6 miljoen, of $0,25 per aandeel, een stijging van 4,2% ten opzichte van het voorgaande jaar.
© Interface
Regionale prestaties
In de regio Amerika (AMS) steeg de omzet met 5,9% tot $179,9 miljoen. Op valuta-neutrale basis was er een groei van 6,3%. De operationele winst in deze regio bedroeg $19,1 miljoen. In de regio Europa, Azië, Afrika en Australië (EAAA) daalde de omzet met 2,1% tot $117,5 miljoen, met een valuta-neutrale daling van 1,5%. De operationele winst in EAAA kwam uit op $4,1 miljoen.
Strategische initiatieven
CEO Laurel Hurd benadrukte de voortgang van de "One Interface" strategie, gericht op het versnellen van groei, het uitbreiden van marges en het leiden in design, prestaties en duurzaamheid. Als onderdeel van deze strategie is onlangs een Vice President Global Product Category Management aangesteld om de productinnovatie te versnellen en te optimaliseren.
CFO Bruce Hausmann voegde toe dat de resultaten van het eerste kwartaal de veerkracht van het bedrijf onderstrepen, ondanks een dynamische macro-economische omgeving. Hij benadrukte dat Interface zich in een sterke positie bevindt om langetermijnwaarde voor aandeelhouders te blijven leveren.
© Interface
Meer informatie:
Interface, Inc.
www.interface.com