Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Onduidelijkheid over toekomst Nederlandse Casa-winkels

De situatie rondom het faillissement van Casa Nederland blijft onzeker. Na de eerdere aankondiging van de sluiting van alle Nederlandse vestigingen, meldt curator Bart Louwerier aan RetailTrends dat het nog onduidelijk is of de winkels in Nederland opnieuw zullen opengaan.

Dit geldt ook voor de populaire vestiging in hartje Utrecht, aan de Achter Clarenburg, waar een briefje op de deur is geplaatst met de mededeling dat de curator zal bepalen of de winkel heropend wordt en hoe omgegaan zal worden met reeds betaalde bestellingen.



Aandeelhouders betreuren de situatie
Casa, oorspronkelijk een Belgisch merk, werd in 1988 overgenomen door de Nederlandse Blokker-familie. In 2021 kwam het bedrijf in handen van de Amsterdamse investeringsmaatschappij Globitas, die in 2024 een aanzienlijk deel van zijn aandeel aan AAS Retail, een Zweedse holding, verkocht. Globitas gaf in een reactie aan Het Algemeen Dagblad (AD) aan dat zij de huidige situatie betreuren en hoopvolle verwachtingen hebben voor een mogelijke doorstart. "Samen met de andere aandeelhouders betreuren wij de situatie. Wij hopen dat deze aanvraag resulteert in een doorstart, zodat het bedrijf met behoud van medewerkers en leveranciers een toekomst kan blijven bieden", aldus het investeringsbedrijf.

Van geen HR-afdeling tot platliggende IT-systemen
Het faillissement volgt op ernstige financiële problemen, waarbij het bedrijf al langere tijd kampt met een chaotische bedrijfsvoering. Van geen HR-afdeling tot platliggende IT-systemen, de situatie was al weken lang problematisch. Ondanks de betaling van de maartlonen bleef de onzekerheid rondom april- en de mogelijke doorstart in de lucht hangen. Het personeel is ontzet, en vakbonden hebben stevige kritiek op het gebrek aan communicatie vanuit de directie.

Het is nog onduidelijk hoe de situatie verder zal evolueren, maar de hoop op een mogelijke doorstart blijft. De medewerkers wachten in spanning af hoe de curator de komende weken de situatie zal afhandelen en of de winkels in de toekomst nog opnieuw zullen opengaan.

Bronnen: RetailTrends, AD

Publicatiedatum: