Wat begon met de import van een container loungesets via Facebook, is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een serieuze speler in de Nederlandse tuinmeubelmarkt. De drie oprichters van Loungesetland – Frank Jans, Daan Huijser en Niek Verloop – zijn nog maar 23 jaar oud, maar verkopen inmiddels meer dan duizend tuinsets per jaar en streven naar jaarlijkse omzetverdubbeling.
Sinds 2023 verkoopt het bedrijf naast het eigen merk Belito ook producten van gevestigde merken zoals Hartman, Apple Bee en 4 Seasons Outdoor. Het assortiment is verder uitgebreid met tuinsets, ligbedden, parasols en accessoires. Groeiplannen zijn er volop: in 2025 willen ze opnieuw verdubbelen en zoeken ze naar mogelijkheden voor uitbreiding naar een tweede showroomlocatie. Daarbij blijft de persoonlijke benadering centraal staan.
Niek Verloop, Daan Huijser en Frank Jans, oprichters en eigenaren van Loungesetland.
International Business College
De ondernemers leerden elkaar kennen op de havo tijdens het International Business College en experimenteerden al vroeg met e-commerce. Hun eerste gezamenlijke stap in de tuinmeubelbranche begon met de verkoop van loungesets via sociale media. Na de snelle verkoop van hun eerste container, besloten ze het concept uit te bouwen. Inmiddels beschikt Loungesetland over een showroom van 450 vierkante meter in Barendrecht, een assortiment van ruim 550 producten en een uitstekende klantwaardering.
AI-tools
Loungesetland werkt met een flexibel team van oproepkrachten en freelancers. De oprichters houden de bedrijfsvoering slank en efficiënt, met een sterke inzet op technologie en automatisering. Hun jonge leeftijd blijkt eerder een voordeel dan een belemmering: "We maken optimaal gebruik van tools als AI, waarmee we processen kunnen stroomlijnen zonder grote afdelingen," vertelt Frank Jans aan De Ondernemer.
Lees hier het complete interview.