Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wat doet Dille & Kamille anders, dat klanten wél blijven kopen?

Terwijl veel retailers worstelen met stijgende kosten en afnemende koopkracht, blijft Dille & Kamille zich onderscheiden door een opvallende strategie. Niet de prijs, maar het concept vormt het hart van hun bedrijfsmodel. Dat zegt directeur Hans Geels in een recente verklaring: "We zetten de P van prijs niet centraal, maar de C van concept."

© Dille & Kamille

Ondanks inflatie geen terugval in aankopen
De winkelketen, bekend om haar natuurlijke en tijdloze assortiment voor huis, tuin en keuken, ziet ondanks inflatie geen terugval in het aantal aankopen. Geels licht toe: "Wanneer alles duurder wordt, neemt de koopbereidheid vaak af. Toch constateren we bij Dille & Kamille tot nu toe geen terugloop. Hoe komt dat? Omdat we de oplossing niet zoeken in prijsverhogingen, maar juist in verbetering van ons concept en de beleving in onze winkels."

Dille & Kamille werd in de jaren zeventig opgericht door Freek Kamerling, met als uitgangspunt 'natuurlijke eenvoud'. Die visie is nog steeds leidend, aldus Geels: "Onze artikelen zijn alleen te koop in onze eigen winkels en webshops, in alle landen tegen dezelfde prijs. Die prijs staat discreet op de achterkant van het product vermeld. We willen dat de klant eerst nadenkt: vind ik het mooi, handig, duurzaam?"

Ook in tijden van economische druk blijft het bedrijf trouw aan zijn waarden. "We willen de prijsdruk niet doorschuiven naar onze leveranciers. Juist in tijden van inflatie vinden we het belangrijk dat iedereen in de keten een eerlijke prijs blijft ontvangen."

Klantvertrouwen en winkelervaring
Volgens Geels draait het succes van Dille & Kamille om klantvertrouwen en winkelervaring: "Onze klanten koppelen onze artikelen eerder aan kwaliteit dan aan prijs. Ze vertrouwen op onze selectie, productkennis en de zorg waarmee we keuzes maken." Dat leidt volgens hem tot hoge klanttevredenheid en weinig retourzendingen.

Na vijftig jaar houdt Dille & Kamille vast aan een consistente koers. "Niet omdat het makkelijker is, maar omdat het beter past bij wie we zijn", besluit Geels. "Tot nu toe betaalt deze strategie ons goed uit: we blijven relevant, geliefd én winstgevend."

Meer informatie:
Dille & Kamille
www.dille-kamille.nl

Publicatiedatum: