Wibra speelt in op veranderingen in de retailsector door snel nieuwe locaties te openen, waaronder 41 voormalige Blokker-winkels in Nederland. Daarnaast breidt Wibra uit in België, waar het onder andere voormalige CASA -winkels overneemt na het faillissement van deze keten begin april 2025. Deze strategische zetten hebben geleid tot een vernieuwing van het imago van Wibra.
Volgens CEO Bas Duijsens heeft Wibra gekeken naar de locaties van Blokker en beoordeeld waar uitbreiding wenselijk is. Dit heeft geleid tot de overname van 41 tot mogelijk 50 Blokker-locaties. Deze aanpak wordt gezien als een duurzame herbestemming van winkelruimtes. Adformatie
In België heeft Wibra, na het faillissement van CASA, ook kansen gezien om het aantal winkels uit te breiden. Dit heeft bijgedragen aan een vernieuwing van het winkelbestand en een versterking van de marktpositie.
Met deze groeiambities streeft Wibra ernaar het aantal winkels in 2025 te verhogen tot ongeveer 350, met als doel marktleider te worden in zijn segment.
Meer informatie:
Wibra
www.wibra.nl