Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ik ga nu de politie bellen"

Radar deelt nu ook beelden van undercoveractie Seats and Sofas

Al meerdere keren besteedde Radar aandacht aan meubelbedrijf Seats and Sofas. De reden? Klanten worden gelokt met (te) lage prijzen, maar eenmaal in de winkel blijkt de aanbieding helemaal niet zo interessant. Radar ging met een verborgen camera langs bij Seats and Sofas en dat leverde de volgende beelden op:
"

Niet de eerste keer
In 2018 werd Seats and Sofas door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) beboet met 350.000 euro voor het misleiden van consumenten. Volgens de ACM werd er door het gebruik van 'van-voor prijzen' in folders en winkels onterecht een prijsvoordeel gesuggereerd dat niet bestond. Daarnaast waren meubels in de winkels vaak niet voorzien van prijskaartjes, waardoor klanten alleen met hulp van de verkoper konden achterhalen wat een specifiek meubel kostte. Dit is in strijd met de wet.

In eind 2024 roept de Consumentenbond de ACM op om opnieuw in te grijpen. Uit hun onderzoek blijkt dat Seats and Sofas 'strooit met nepkortingen, consumenten onder druk zet en misleidt met onjuiste informatie'. Daarnaast is de Consumentenbond een klachtenprocedure gestart bij de Reclame Code Commissie.

Reactie Seats and Sofas
In een reactie laat Seats and Sofas weten: "Wij benadrukken (nogmaals) dat wij altijd openstaan voor eventuele verbeterpunten in onze dienstverlening. Daarover zijn wij momenteel in verregaande gesprekken met de Consumentenbond en de Reclame Code Commissie.

Hoewel wij het programma waarderen omdat het opkomt voor consumenten die zich in de steek gelaten voelen, geloven wij dat de oplossing ligt in een nog sterker verbeterde en door de Consumentenbond goedgekeurde dienstverlening."

Bron: Radar

Publicatiedatum: