Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mall of the Netherlands breekt bezoekersrecord

Westfield Mall of the Netherlands heeft in 2024 een recordaantal bezoekers verwelkomd, met maar liefst 15 miljoen gasten. Tussen januari en juni van 2024 werd een groei van 4,2% in bezoekersaantallen behaald ten opzichte van dezelfde periode in 2023. In de tweede helft van het jaar nam het aantal bezoekers met 3,3% toe. De mindere groei in de tweede helft van het jaar werd toegeschreven aan de tijdelijke sluiting van de Sijtwendetunnel, een belangrijke verkeersverbinding naar het winkelcentrum.

In 2024 breidde winkelcentrum Mall of the Netherlands zijn aanbod uit met diverse nieuwe retailers, zoals Miniso, Adidas, Labfresh, Le Creuset en Wibra. Ook opende de eerste Madame Coco-winkel in Nederland haar deuren in Leidschendam. Bestaande merken als Nike en Rituals breidden hun winkels in het winkelcentrum uit. Voor 2025 staan onder andere de openingen van Steve Madden, The North Face en Only & Sons op de planning.

Unibail-Rodamco-Westfield, eigenaar van het winkelcentrum, beheert 71 winkelcentra in 12 landen, waaronder 39 locaties met het Westfield-merk. In 2024 werd een omzet van meer dan 2 miljard euro gerealiseerd, wat een stijging van 2,1% betekent ten opzichte van het voorgaande jaar. De cijfers voor de Nederlandse markt worden echter niet afzonderlijk gepresenteerd.

Bron: RetailTrends

Publicatiedatum: