Westfield Mall of the Netherlands heeft in 2024 een recordaantal bezoekers verwelkomd, met maar liefst 15 miljoen gasten. Tussen januari en juni van 2024 werd een groei van 4,2% in bezoekersaantallen behaald ten opzichte van dezelfde periode in 2023. In de tweede helft van het jaar nam het aantal bezoekers met 3,3% toe. De mindere groei in de tweede helft van het jaar werd toegeschreven aan de tijdelijke sluiting van de Sijtwendetunnel, een belangrijke verkeersverbinding naar het winkelcentrum.
In 2024 breidde winkelcentrum Mall of the Netherlands zijn aanbod uit met diverse nieuwe retailers, zoals Miniso, Adidas, Labfresh, Le Creuset en Wibra. Ook opende de eerste Madame Coco-winkel in Nederland haar deuren in Leidschendam. Bestaande merken als Nike en Rituals breidden hun winkels in het winkelcentrum uit. Voor 2025 staan onder andere de openingen van Steve Madden, The North Face en Only & Sons op de planning.
Unibail-Rodamco-Westfield, eigenaar van het winkelcentrum, beheert 71 winkelcentra in 12 landen, waaronder 39 locaties met het Westfield-merk. In 2024 werd een omzet van meer dan 2 miljard euro gerealiseerd, wat een stijging van 2,1% betekent ten opzichte van het voorgaande jaar. De cijfers voor de Nederlandse markt worden echter niet afzonderlijk gepresenteerd.
Bron: RetailTrends