Westwing breidt haar aanwezigheid op de Europese markt uit door Luxemburg te betreden. Met de lancering van haar 13e Europese markt zet Westwing haar groeistrategie voort, waarbij de focus ligt op het versterken van haar succesvolle bedrijfsmodel in heel Europa.

De Home & Living sector in Luxemburg vertegenwoordigt een aanzienlijk potentieel voor Westwing, met een welvarende doelgroep van designliefhebbers die waarde hechten aan stijlvol wonen en producten van hoge kwaliteit. Op dit moment bedraagt de online penetratie ongeveer 33%, maar de prognoses voorspellen een aanzienlijke stijging tegen 2030, wat de groeiende vraag naar eersteklas design en innovatieve winkelervaringen onderstreept.
De uitbreiding naar Luxemburg is een belangrijke mijlpaal in onze expansiestrategie en betekent een belangrijke stap in de richting van het vergroten van ons bereik in Europa en het versterken van onze aanwezigheid in de regio,' zegt Dr Andreas Hoerning, CEO van Westwing. Met deze toetreding tot de markt willen we een relatie opbouwen met nieuwe klanten in Luxemburg en een integraal onderdeel worden van hun dagelijks leven door hen te inspireren om individuele huizen te creëren waar elke dag schoonheid wordt beleefd'.
De uitbreiding van Westwing naar Luxemburg wordt ondersteund door de exclusieve Westwing Collection en een samengesteld portfolio van designmerken van derden, waaronder lokale labels. Dit bevestigt opnieuw Westwing's toewijding aan Beautiful Living, waarbij mensen worden gestimuleerd om huizen te creëren die de volledige schoonheid van het leven in heel Europa ontsluiten met haar klantgerichte benadering en ongeëvenaarde designexpertise.
Over Westwing
Westwing, Europa's nummer 1 in Beautiful Living e-commerce, is aanwezig in 13 Europese landen en heeft een GMV (Gross Merchandise Volume) van EUR 497 miljoen in 2024. Als Europa's eersteklas one-stop bestemming voor designliefhebbers biedt het een unieke merkervaring met een zorgvuldig samengesteld assortiment van de Westwing Collection en designmerken van derden. Het geïntegreerde platform combineert Shop, Daily Specials, Stores, de B2B Service (Westwing Business) en de Westwing Design Service. Het team van Westwing werkt samen aan het gedeelde doel om "mensen te enthousiasmeren om huizen te creëren die de volledige schoonheid van het leven ontsluiten". Westwing is opgericht in 2011, heeft zijn hoofdkantoor in München en ging in oktober 2018 naar de beurs in Frankfurt.
Meer informatie:
WESTWING
www.westwing.com