Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fedustria versterkt banden met Canada via showroom in Toronto en jaarlijkse buyers trip

Al vijf jaar lang zet Fedustria, de Belgische meubelfederatie, met succes in op de Canadese markt door een permanente showroom in Toronto. Deze showroom biedt deelnemende bedrijven de kans om hun collecties fysiek te presenteren aan een breed professioneel publiek. Dankzij een sterke lokale partner groeien de commerciële mogelijkheden jaar na jaar.

Om deze trans-Atlantische connecties verder uit te bouwen, houdt Fedustria jaarlijks een inspirerende handelsmissie waarbij toonaangevende Canadese aankopers – waaronder architecten, designers en meubelretailers – naar België worden uitgenodigd. Dit jaar vond deze buyers trip plaats van 10 tot 15 februari 2025 en bracht de delegatie langs diverse Vlaamse meubel- en designbedrijven.

Een intensief en inspirerend programma
De Canadese bezoekers kregen een blik achter de schermen van Belgische topbedrijven in de sector. Van outdoor oplossingen bij Heatsail, Renson Outdoor, Moròro en Roolf Living, tot indoor design bij Serax, Vincent Sheppard en Indera & Moome. Ook innovatieve kantoorinrichting bij Drisag en luxueus buitenmeubilair van Royal Botania maakten indruk.

Naast de bedrijfsbezoeken stond ook een B2B-speeddating op het programma, ondersteund door onze structurele partner Flanders Investment & Trade (FIT). Zo konden ook andere geïnteresseerde bedrijven hun collecties presenteren aan de Canadese aankopers. Deze persoonlijke ontmoetingen bleken opnieuw een sleutel tot succes, met veelbelovende zakelijke gesprekken en concrete orders als resultaat.



België scoort met vakmanschap en gastvrijheid
Naast de professionele ontmoetingen was er ook ruimte voor culturele beleving, met een bezoek aan de Last Post Ceremony in Ieper en een architecturale tour in Antwerpen. Dit gaf de bezoekers niet alleen een authentieke indruk van België, maar versterkte ook de banden tussen de Canadese en Belgische professionals.

De reacties waren unaniem positief. De Canadese gasten waren onder de indruk van de kwaliteit, innovatie en vakmanschap van de Belgische bedrijven, evenals van de warme ontvangst en gastvrijheid.

Met deze geslaagde editie kijkt Fedustria alvast vooruit naar de volgende buyers trip en blijft het zich inzetten om Belgische meubelbedrijven internationaal op de kaart te zetten.



Meer informatie:
Fedustria
www.fedustria.be

Publicatiedatum: