Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Raymond Cloosterman, ceo van Rituals Cosmetics:

"We zijn de pioniers van navulverpakkingen voor geurstokjes en huisparfum"

Raymond Cloosterman, CEO van Rituals Cosmetics, heeft het merk in 25 jaar tijd uitgebouwd tot een wereldwijd label. Van een bescheiden start in Amsterdam is Rituals uitgegroeid tot een internationaal wellbeing-merk met meer dan 1.100 winkels en 3.900 shop-in-shops in 36 landen. Ondanks deze snelle groei blijft duurzaamheid een kernwaarde voor het bedrijf.



Duurzaamheid en B Corp-certificering
Rituals heeft ambitieuze milieudoelen en behaalde in 2022 een B Corp-certificering met een score van 93 punten. Dit certificeringsproces duurde drie jaar en hielp Rituals om een strategische koers uit te zetten voor verdere verduurzaming. "We behoren tot de pioniers in de beauty-industrie op het gebied van navulverpakkingen voor geurstokjes, huisparfum en gezichtsverzorging. Dankzij onze klanten, die het refill concept omarmen, gebruiken we minder grondstoffen. In 2022 hebben we 802.587 kilogram aan materialen, 32.871 aan energie in GJ-eq, 1,766 ton aan CO₂-eq en 19,3 miljoen liter aan water bespaard", vertelt hij in een interview met De Ondernemer.

Met de introductie van het 'Buy 1 Refill = Grow 1 Tree'-programma draagt Rituals bij aan herbebossing. Voor elke verkochte refill wordt een boom geplant of hersteld in mangrovebossen in India en Kenia. Inmiddels zijn er meer dan 8 miljoen bomen geplant of beschermd dankzij deze inspanning.

Bron: De Ondernemer

Publicatiedatum: